دوشنبه, 17ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش روی خط بازیهای المپیک2012 لندن

ورزش

روی خط بازیهای المپیک2012 لندن

با تصمیم کمیته ملی المپیک، لباس‎ ‎المپیکی‌ها در آیین گشایش بازی‌های المپیک دستخوش تغییراتی شد. به این ترتیب که‎ ‎نمایندگان ایران با کت و شلوار نوک مدادی با راه‌راه‌های آبی رنگ و پیراهن سفید با‎ ‎راه‌راه‌های آبی رنگ در آیین رژه تیم‌ها حضور می‌یابند‎.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Nike Dunk Low "Vintage Green" - 100 - DQ8580 , LacollesurloupShops - nike lunar apparent price today

برگرفته روزنامه اطلاعات

تغییر لباس رژه کاروان ایران در المپیک

لباس رژه اعضای کاروان ورزشی ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک 2012 لندن تغییر کرد‏‎.

با تصمیم کمیته ملی المپیک، لباس‎ ‎المپیکی‌ها در آیین گشایش بازی‌های المپیک دستخوش تغییراتی شد. به این ترتیب که‎ ‎نمایندگان ایران با کت و شلوار نوک مدادی با راه‌راه‌های آبی رنگ و پیراهن سفید با‎ ‎راه‌راه‌های آبی رنگ در آیین رژه تیم‌ها حضور می‌یابند‎.

پیش از این قرار بود، اعضای کاروان ورزشی ایران کت‌ آبی کاربنی و شلوار سفید بپوشند که این لباس‌ها توسط شرکت چینی تهیه شده‎ ‎بود. اما به یکباره نظر مسئولان کمیته ملی المپیک تغییر کرد و لباس کاروان، تغییر کرد‎.پس از این تصمیم، کمیته ملی المپیک کت و شلوار نوک مدادی با راه‌‌راه‌های باریک‎ ‎آبی رنگ که تولید یکی از شرکت‌های داخلی است را جایگزین کت و شلوار شرکت چینی کرد‎. نکته جالب توجه این که با وجود اینکه کت و شلوارها تولید یک شرکت ایرانی است، آرم‎ ‎این شرکت چینی پایین‌تر از جیب روی سینه کت نصب شده است! ‎در روزهای گذشته از سوی این تولیدی داخلی با نفرات اعزامی ایران به بازی‌های‎ 2012 ‎لندن تماس گرفته شده تا برای جابجایی آرم این شرکت چینی از روی کت به سرآستین‎ ‎مراجعه کنند تا این جابجایی صورت گیرد‎! ‎

 

پیش‌بینی تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های المپیک لندن

براساس پیش‌بینی وزارت ورزش و جوانان،‌ کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک‎ ‎لندن، سه تا هشت مدال کسب می‌کند‎.

بر اساس روال مرسوم قبل از بازی‌های‎ ‎المپیک، متولیان ورزش به طور جداگانه تعداد مدال‌های المپیک توسط ‎ورزشکاران کشورمان را پیش‌بینی می‌کنند‎. وزارت ورزش و جوانان در پیش‌بینی خود از نتایج احتمالی کاروان ورزش ‎ایران در المپیک لندن، دریافت سه مدال در کمترین حالت و هشت مدال در بهترین شرایط‏‎ ‎را پیش‌بینی کرده است‎.

در بدترین حالت از میان سه مدال یک مدال طلا و یک نقره و یک برنز و در‎ ‎بهترین حالت از بین هشت مدال سه مدال طلا و پنج مدال نقره و برنز پیش‌بینی‎ ‎شده است‎.

در بدترین حالت یک مدال طلا در رشته وزنه‌برداری و دو مدال نقره یا‎ ‎برنز در رشته کشتی و در بهترین حالت از هشت مدال سه مدال طلا شامل یک طلا در‎ ‎وزنه‌برداری، دو طلا در کشتی و پنج مدال نقره و برنز در رشته‌های کشتی،‎ ‎وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی پیش‌بینی شده است‎.

کمیته ملی المپیک هم نتایج احتمالی کاروان ورزشی در بازی‌های المپیک 2012 را‏‎ ‎پیش‌بینی کرده است. براساس پیش بینی کمیته ملی المپیک، کاروان ایران سه تا‎ ‎پنج مدال طلا از بازی‌های لندن را از آن خود کند. کمیته ملی المپیک پیش‌بینی خود را‎ ‎از تعداد مدال‌های نقره و برنز عنوان نکرده است‎.

در پیش‌بینی‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اسامی‎ ‎مدال آوران به تفکیک آمده است که در آستانه شروع بازی‌ها و برای جلوگیری از تضعیف‎ ‎روحیه سایر ورزشکاران، از انتشار اسامی مدال آوران خودداری می‌شود‎.

کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2008 پکن، با کسب یک مدال طلا ‎هادی ساعی و یک مدال برنز مرادی محمدی، یکی از ضعیف‌ترین نتایج دوره‌های اخیر را به دست آورد و‎ ‎رده پنجاه و یکم بازی‌ها را به خود اختصاص داد‎.

 

وزیران دولت انگلیس با حمل و نقل عمومی به ورزشگاه‌ها می‌روند‎ ‎‏

نخست وزیر انگلیس به اعضای هیأت دولت دستور داد که در زمان برگزاری بازی‌‌های المپیک‎ ‎برای رفتن به ورزشگاه‌ها از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده کنند‎.

پیش از این از شهروندان لندن خواسته‎ ‎شده بود که برای رفتن به محل برگزاری بازی‌های المپیک 2012 لندن به جای خودروهای‏‎ ‎شخصی خود از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اکنون نخست وزیر انگلیس نیز از‎ ‎وزرای خود درخواست مشابهی کرده است. وی، استفاده از خطوط ویژه المپیک را برای‎ ‎اعضای هیأت دولت ممنوع اعلام کرد‎.در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که پایتخت انگلیس در زمان برگزاری المپیک با‎ ‎مشکلات ترافیکی مواجه شود و نتواند حجم عظیم گردشگران را به خوبی مدیریت کند.

 

افزایش 300 درصدی قیمت هتل‌های لندن‎

قیمت هتل‌های لندن در جریان بازی‌های المپیک تا 300 درصد افزایش می‌یابد‏‎.

بر اساس نتایج یک پژوهش جدید، هزینه‎ ‎یک هفته‌ اقامت خانوادگی در هتلی در مرکز شهر لندن در زمان برگزاری المپیک به طور‎ ‎متوسط 2891 پوند است که 139 درصد از سایر اوقات سال بیشتر است‏‎.

پژوهشگران به بررسی هتل‌های شرق لندن که نزدیک به محل پارک المپیک است،‎ ‎پرداختند و متوجه شدند که اگر چه بیشتر هتل‌ها پر هستند، ولی یک هتل که جای خالی‎ ‎داشت، تقاضای 5054 پوند اضافه نسبت به سایر اوقات سال می‌کرد‏‎.

بر اساس نتایج این پژوهش، قیمت هتل‌های لندن در زمان المپیک 2012 به طور متوسط‏‎ 301 ‎درصد از سایر اوقات سال گران‌تر است‎.

 

ویژگی‌های دهکده المپیک لندن‎ ‎

یک میلیارد و 320 میلیون یورو صرف ساخت سرپناه چندروزه 10هزار ورزشکار در شرق‎ ‎لندن شده است.

2818 دستگاه آپارتمان، 5000 حمام و 16 هزار تخت‌خواب که ورزشکاران در‏‎ ‎آنها خواب مدال‌‌های بازی‌های المپیک 2012 را می‌بینند‏‎.

سی‌امین دوره بازی‌های المپیک از 6 تا 22 مرداد در لندن برگزار می‌شود. این شهر پیش از این دو بار در‎ ‎سال‌های 1908 و 1948 میزبانی این بازی‌ها را برعهده داشته است. بدون تردید میزبانی‎ ‎المپیک در آغاز و میانه قرن 20 با امروز تفاوت زیادی داشته است.

همه چیز المپیک‎ ‎دستخوش دگرگونی شده است؛ از دهکده بازی‌ها گرفته تا برگزاری رقابت‌ها‎.

دهکده المپیک در شرق لندن برپا شده است؛ 32/1 میلیارد یورو هزینه دربر داشته‏‎ ‎و 10 هزار ورزشکار را در طول برگزاری بازی‌های المپیک سی‌ام در خود جای می‌دهد‏‎. دهکده‌ای با 2818 دستگاه آپارتمان، 5000 حمام، 11 هزار مبل و 16 هزار‏‎ ‎تخت‌خواب‎.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه