شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش نگاهی به کارنامه باقری معتمد/ نقره المپیک پانزدهمین مدال محمد

ورزش

نگاهی به کارنامه باقری معتمد/ نقره المپیک پانزدهمین مدال محمد

نخستین عضو تیم ملی تکواندوی ایران در حالی به مدال نقره المپیک رسید که سابقه 10 سال حضور در تیم ملی تکواندو و کسب 15 مدال رنگارنگ از مسابقات المپیک، جهانی، آسیایی و دانشجویان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - 100 - nike sb satire canvas grey and blue dress

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقری معتمد چهارم شهریورماه 1364 در تهران متولد شد. پدر وی تکواندوکار بود و همین موضوع باعث گرایش محمد به تکواندو شد. او از 16 سالگی وارد تیم ملی بزرگسالان شد و از آن تاریخ تا به امروز در میدان مختلف به میدان رفته است. در مدت 10 سال حضور در تیم ملی کمتر تورنمنتی است که معتمد به همراه تیم ملی یا تیم‌های باشگاهی اعزام شده و بدون مدال بازگشته باشد.

این تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم تیم ملی ایران روز پنجشنبه و در دومین روز از رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک 2012 لندن با کسب سه پیروزی متوالی راهی دیدار نهایی شد. معتمد ابتدا "دیوید بایوی" از آفریقای مرکزی را با امتیاز 7 بر 2  شکست داد، سپس در مصاف با "روح الله نیک‌پا" از افغانستان پس از تساوی 4 بر 4 در پایان راند سوم در راند چهارم با امتیاز طلایی پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف "دیوگو سیلوا" از برزیل رفت. این بازی در ثانیه‌های پایانی 5 بر 2 به سود معتمد رو به پایان بود اما حریف برزیلی با یک ضربه روی صورت تکواندوکار کشورمان مبارزه را به تساوی کشاند. در راند چهارم هم تلاش دو تکواندو نتیجه‌ای در برنداشت تا داوران رای به برتری معتمد دهند. از قسمت بالای جدول هم "سروت تزگل" ترکیه‌ای با شکست حریفانی از آمریکا، اوکراین و انگلستان راهی فینال و دیدار با نماینده کشورمان شد.

دیدار معتمد و حریف ترک به دلیل آشنایی دو تکواندوکار از سبک مبارزه یکدیگر بسیار جذاب و دیدنی و پر از تکنیک از آب درآمد. معتمد پیکار خود را با احتیاط آغاز کرد و امتیاز اول را نیز به نام خود ثبت کرد ولی تزگل در ثانیه پایانی راند اول نتیجه را به تساوی کشاند. در راند دوم بازهم معتمد امتیاز اول را کسب کرد ولی حریف ترک خیلی زود جبران کرد و 4 بر 2 پیش افتاد. در راند سوم نماینده کشورمان یک امتیاز هم روی دو اخطاری که گرفت از دست داد و تلاش او برای جبران امتیازات عقب افتاده حاصلی نداشت. در نهایت باقری معتمد با نتیجه 6 بر 5 بازنده شد و به نشان نقره المپیک دست پیدا کرد.

معتمد که در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2009 (دانمارک) سروت تزگل را شکست داده بود، در طول 15 ماه گذشته دو بار در فینال مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی جهان نتیجه را به این حریف ترک واگذار کرده بود.

کارنامه محمد باقری معتمد:
* مدال برنز مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا سال 2002 - اردن
* مدال نقره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا (نوجوانان) سال 2003 - ویتنام
* مدال نقره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا سال 2004 - کره جنوبی
* مدال نقره رقابت‌های تکواندوی یونیورسیاد دانشجویان سال 2005 - ترکیه
* مدال نقره پیکارهای تکواندوی قهرمانی دانشجویان جهان سال 2006 - اسپانیا
* مدال طلای رقابت‌های تکواندوی یونیورسیاد دانشجویان سال 2007 - تایلند
* مدال طلای پیکارهای تکواندوی قهرمانی آسیا سال 2008 - چین
* مدال نقره مسابقات جام جهانی تکواندو سال 2008 - آذربایجان
* مدال طلای رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان سال 2009 - دانمارک
* مدال طلای پیکارهای تکواندوی قهرمانی آسیا سال 2010 - قزاقستان
* مدال طلای مسابقات تکواندوی بازی‌های آسیایی 2010 - چین
* مدال طلای رقابت‌های جام جهانی تکواندو سال 2010 - چین
* مدال نقره پیکارهای تکواندوی قهرمانی جهان 2011 - کره جنوبی
* مدال نقره مسابقات تکواندوی انتخابی المپیک2011 - آذربایجان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه