شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش همگام با المپیک لندن؛ رضازاده: "آیان" خوشحال است که ایران دوپینگی ندارد

ورزش

همگام با المپیک لندن؛ رضازاده: "آیان" خوشحال است که ایران دوپینگی ندارد

رئیس فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه تیم ملی ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک با کادر ایرانی بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری را کسب کرد، گفت: رئیس فدراسیون جهانی بسیار خوشحال است که ایران دوپینگی ندارد و با ورزشکارانی پاک مدال می‌گیرد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | N1003313082 , Nike NOCTA FOOTBALL GLOVES "BLACK" , botas nike air force one blue , IetpShops STORE

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده در مورد موفقیت وزنه برداران ایران در المپیک ضمن بیان مطلب فوق گفت: هر وقت آنها وزنه را بالای سر می‌بردند انگار خودم وزنه می‌زدم و برای مدال تلاش می‌کردم. به همین دلیل بسیار خوشحال بودم.

وی برنامه‌ریزی چهار ساله، حمایت مسئولان و اهمیت به رده‌های پایه را عامل موفقیت وزنه برداری در المپیک دانست و افزود: قبل از اینکه آقای باقری بیاید سجاد انوشیروانی بیرون بود. ما روی همه ورزشکاران کار کردیم و امروز علاوه بر نفرات اصلی که به غیر از سجاد میانگین سنی همگی آنها 21 سال است در رده جوانان جهان قهرمان شدیم و پشتوانه‌های بسیار خوبی داریم.

رضازاده هدف اصلی فدراسیون وزنه برداری را تکرار و افزایش این موفقیت‌ها در المپیک 2016 دانست و افزود:  قبلا در وزنه برداری بحث دوپینگ وجود داشت و مردم دید خوبی به این رشته نداشتند اما امروز هر دفعه که رئیس فدراسیون جهانی من را می‌بیند ابراز خوشحالی می‌کند که ما دوپینگی نداریم. این باعث مباهات و خوشبختی است که تیم ایران با سرمربی ایرانی هم مدال‌آور و افتخار آفرین است و هم پاک پاک.

وی از گرفتن آزمایش خون و ادرار از سجاد انوشیروانی روز پیش از مسابقه یاد کرد و افزود: سرمربی تیم ملی وزنه برداری چهار ماه به اعضای تیم استراحت می‌دهد و پس از آن وزنه برداران برای حضور موفق در مسابقات جهانی 2013 ورشو لهستان اردوها و تمرینات آماده سازی را آغاز خواهند کرد.

رضازاده از خرید 100 میله هالتر استاندارد برای تجهیز امکانات استان‌ها خبر داد و افزود: قطعا با افتخارآفرینی وزنه برداران ایران در المپیک همانند گذشته علاقه خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در این رشته بیشتر می‌شود و ما نیز با حمایت استانداران محترم و سایر مسئولان نظام برنامه‌ریزی گسترده‌ای را جهت افزایش امکانات سخت افزاری در همه استان‌ها خصوصا استان‌هایی که در رشته وزنه برداری بیشتر مطرح هستند را داریم.

"علاوه بر ورزشکاران، مربیان تیم‌ها در پشت صحنه با هم شطرنج بازی می‌کنند"، رضازاده با بیان این مسئله افزود: خوشبختانه باقری در پشت صحنه رقابت در شطرنج با سایر مربیان موفق بود و وزنه‌های بسیار دقیقی را برای ورزشکاران در نظر گرفت. به طور مثال کیانوش رستمی در اولین حرکت مدالش مسجل شد و اگر می‌توانست از دو فرصت بعدی استفاده کند حتی طلا نیز می‌گرفت. نواب شلال هم اگر وزنه 229 کیلوگرمی را بالای سر می‌برد قطعا طلا می‌گرفت.

وی نقش باقری را در این موفقیت‌ها بسیار پررنگ دانست و ادامه داد: بنا اعلام کرده می‌رود اما تا وقتی من در فدراسیون هستم باقری سرمربی تیم وزنه برداری است او را به زور نگه می‎داریم زیرا زورمان بیشتر است!

رضازاده با بیان اینکه در چهار سالی که به عنوان سرپرست و رئیس در فدراسیون وزنه برداری فعالیت کرده تغییرات اساسی در این فدراسیون به وجود آورده است، گفت: به دنبال اقداماتی که صورت دادیم برای اولین بار قهرمان جوانان جهان شدیم، عنوان قهرمانی بزرگسالان آسیا را بدست آوردیم، در مسابقات جهانی مدال‌های رنگارنگی گرفتیم و امروز در المپیک لندن بهترین نتیجه وزنه برداری در تاریخ را کسب کردیم.

وی اضافه کرد: از همه مهمتر این بود که در کنار این موفقیت‌ها برخلاف گذشته که برخی ورزشکاران ناخواسته درگیر دوپینگ می‌شدند با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی کلاس‌هایی را برگزار کردیم که برنامه‌های ما خیلی خوب جواب داد و امروز قهرمانان پاکی در اختیار داریم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری از تاسیس دو خانه وزنه برداری در قائمشهر و ساری با همت استاندار مازندران خبر داد که قطعا نام خانه وزنه برداری قائمشهر بهداد سلیمی خواهد بود، تاکید کرد: اینکه توانستیم در لندن پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم باعث غرور بود و امیدواریم با افزایش امکانات در استان‌ها و کشف استعدادها در دوره‌های بعدی المپیک نتایج بهتری کسب کنیم. ما این موفقیت بزرگ را به مردم عزیز و رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنیم.

وی در خصوص حفظ سرمایه‌های ورزش ادامه داد: باید از امثال بنا حمایت کرد و آن را به هر طریقی حفظ کرد، زیرا ما با تلاش‌های این مربی در رشته‌ای سه طلا گرفتیم که یک روز آرزوی گرفتن مدال در آن داشتیم. مربیان مانند ورزشکاران بسیار زحمت می‌کشند و به عقیده من 100 میلیون تومان پاداش کمی برای آنهاست و باید بهترین‌ها را برای‌شان در نظر گرفت.

رضازاده از جلسه‌ای ویژه در لندن بین مسئولان فدراسیون وزنه برداری و مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک برای حمایت از مربیان ایرانی خبر داد و در پایان گفت: افتخار می‌کنم با مربی ایرانی بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری را گرفتیم. باقری می‌تواند 10 برابر رقمی که در ایران می‌گیرد در کشورهای دیگر بگیرد اما به خاطر ایران مانده است.

رضا زاده در پاسخ به این سئوال مجری شبکه سه در لندن در مورد اینکه "به نظر می‌رسد شما دوست ندارید کسی رکوردهای‌تان را بشکند؟"، اظهار داشت: چنین مسئله‌ای اصلا صحت ندارد. امیدوارم در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک بعدی ورزشکاران ایرانی رکوردهایم را بشکنند. دوست داشتم در همین لندن رکوردم را بهبود بخشند، زیرا نام ایران مهم است نه رکوردهای من.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه