شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کمیته "کرسی بین‌المللی" جایگزین کمیته شکست - نیاز بزرگ ورزش ایران

ورزش

کمیته "کرسی بین‌المللی" جایگزین کمیته شکست - نیاز بزرگ ورزش ایران

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: برخلاف رویدادهای بزرگ گذشته که ورزش ایران در انتظار تشکیل کمیته شکست و بررسی دلایل ناکامی بود، این بار و پس از بازی‌های المپیک لندن ورزش ایران به کمیته جدیدی نیاز دارد که تشکیل آن از هر چیز دیگری واجب‌تر است.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Sneakers Nike Shoes

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی برای کاروان ورزش ایران روزهای پرافتخاری را به همراه داشت که در میان این موفقیت‌ها، چند ناداوری کام برخی ورزشکاران را تلخ کرد، ورزشکارانی که چهار سال زحمت کشیده بودند تا در المپیک مزدشان را بگیرند اما ناداوری حق آنها را ضایع کرد.

علی مظاهری که پرچمدار کاروان ورزش ایران بود و سعید عبدولی که محمد بنا امید زیادی به کسب مدال طلای او داشت، نمونه‌های بارز ورزشکارانی بودند که داوران به عمد آنها را بازنده کردند تا در ادامه حق کشی‌ها علیه ورزشکاران ایران در میادین بین المللی، این بار در رویداد بزرگی چون المپیک حق ملی پوشان ایران ضایع شود.

هرچند در بازی‌های المپیک 2012 لندن نیاز به کرسی‌های بین المللی برای ورزش ایران احساس شد اما این نیاز سال‌هاست که در ورزش ایران فریاد زده می‌شود اما مسئولان امر به جای حفظ تک موقعیت‌هایی که در رشته‌های مختلف وجود داشت، کاری کردند که همان معدود کرسی‌های بین المللی در کمیته بین المللی المپیک و چند فدراسیون جهانی هم از دست برود.

امیررضا خادم آمده بود تا در انتخابات هیات رئیسه فیلا که در لندن برگزار شد ایران را صاحب کرسی کند اما به خاطر حمایت نشدن بیش از اندازه از داخل و برخی عوامل دیگر نتوانست برای ایران پشتوانه‌ای ایجاد کند. این خادم نبود که در این انتخابات شکست خورد بلکه کشتی ایران بود که یک پشتوانه و حامی بزرگ را از دست داد.

برخلاف ادوار گذشته بازی‌های المپیک و یا بازی‌های آسیایی که نمایندگان مجلس و سایر مسئولان به فکر تشکیل کمیته بررسی ناکامی بودند و ماه‌ها وقت‌شان را می‌گذاشتند تا دلایل ناکامی را کشف کنند و البته پایان کار هم به جایی نمی‌رسیدند، خوشبختانه این بار نیازی به زحمت آنها نیست و موفقیت ورزش ایران در المپیک مثالزدنی است.

با این حال نیاز به یک کمیته دیگر ورزش ایران را در فصل تازه‌ای قرار داده است. اگر می‌خواهیم حق ورزشکاران‌مان در رویدادهای آینده به راحتی ضایع نشود و تقصیرها را به گردن داور و زد و بند در فدراسیون‌های جهانی نیندازیم، خودمان باید از همین امروز دست به کار شویم و کمیته‌ای را تشکیل دهیم تا افراد شایسته که البته تعدادشان هم کم نیست به هیات رئیسه فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین المللی المپیک راه پیدا کنند و از این طریق مشکلات ورزشکاران‌مان را به حداقل برسانیم.

مسئولان ورزش و آنهایی که با ورزش سروکار دارند نباید پس از پایان بازی‌های المپیک در باد پیروزی‌ها و موفقیت‌های لندن بخوابند. حالا وظیفه همه سنگین‌تر شده و کار دوباره‌ای آغاز شده است که باید برای حفظ این موقعیت دو چندان تلاش کرد. مسئولان ورزش همچنین به دنبال این نباشند که بخواهند موفقیت‌های المپیک لندن را به حساب خودشان بگذارند. واقعیت‌ها را از یاد نبریم و همواره بدانیم که ما هنوز در ورزش کار زیر بنایی را آغاز نکرده‌ایم و همه اینها موفقیت‌های فصلی است.
--------------------------
رضا خسروی - لندن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه