شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش دومین مدال المپیک برای افغانستان

ورزش

دومین مدال المپیک برای افغانستان

روح الله نیکپا، تکواندوکار وزن ۶۸ کیلوگرم تیم کشور[افغانستان] در المپیک لندن، با غلبه بر حریفانی از افریقای جنوبی و انگلستان صاحب گردن آویز برنز، برای دومین بار در تاریخ [این] کشور شد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Grailify - air force new mexico basketball - nike and jordans 50 dollars in gold price list Light Smoke Grey

به گزارش روزگار نو، به نقل از خبرگزاری « بخدی» افغانستان، مسابقه نیکپا و حریف انگلستانی اش، از حساسیت زیادی برخوردار بود و اندک تماشاگران افغانی در سالن، در میان انبوه تماشاگران انگلستانی؛ به تشویق روح الله نیکپا پرداختند.

قهرمان سوم المپیک پکن، که امیدهای زیادی برای قهرمانی در لندن داشت، شب گذشته در مقابل باقر معتمد از ایران در یک مسابقه پایاپای در وقت اضافه شکست خورد و همه چیز به مسابقه تکواندو کار ایرانی با حریفانش واگذار شد.

پیروزی باقر معتمد در برابر حریف برزیلی اش، راه را برای ادامه مسابقات نیکپا باز کرد و این ورزشکار کشور[ افغانستان] در دو بازی تماشایی، دیوید بوئی از افریقا و مارتین استمپر، از انگلستان را شکست داد و شادی را به تیم اعزامی افغانستان به لندن بازگرداند.

باقری معتمد نیز در همین وزن، در برابر حریفی از ترکیه شکست خورد و نقره گرفت و سروت تازگل، قهرمان المپیک در وزن 68 کیلوگرام شد.

مسابقه نیکپا و حریف انگلستانی اش، از حساسیت زیادی برخوردار بود و اندک تماشاگران افغانی در سالن، در میان انبوه تماشاگران انگلستانی؛ به تشویق روح الله نیکپا پرداختند.

ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک کشور پس از پیروزی نیکپا به خبرنگار بخدی در لندن گفت که مقام های دولتی [ افغانستان] از جمله استاد خلیلی و مارشال فهیم برای آنان از طریق تلفن، کسب مدال برنز توسط نیکپا را تبریک گفتند.

چهارسال گذشته زمانی که آقای روح الله نیکپا توانست برای اولین باردر تاریخ کشور، مدال المپیکی را به دست بیاورد، از سوی مقام های دولتی مورتشویق قرار گرفت و آقای کرزی به نیکپا، یک آپارتمان رهایشی تحفه داد.

در ادامه مسابقه های تکواندو، امروز جمعه ساعت 3:30 به وقت کابل، نثار احمد بهاوی دومین تکواندوکار کشورمان به مصاف حریفان خود می رود.

بهاوی در کارنامه اش مدال نقره جهان و تجربه شکست قهرمانانی چون هادی ساعی از کشور ایران را دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه