شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پس از مدت ها تلاش و تمرین؛ مدال نقره؛ دستاورد باقری از المپیک لندن

ورزش

پس از مدت ها تلاش و تمرین؛ مدال نقره؛ دستاورد باقری از المپیک لندن

کار کاروان کشتی فرنگی و وزنه برداری در المپیک به پایان رسید و این بار نوبت تکواندوکاران کشورمان است که افتخار افرینی کنند. در اولین گام امشب محمد باقری معتمد در وزن 68- با شکست حریفان به فینال رسید. در فینال اما حریف ترکیه ای و نفر اول رنکینگ این وزن همه محاسبات ما را بر هم زد.

LTB - JuzsportsShops | DD1523 , 500 - Nike WMNS AIR FORCE 1 '07 ESSENTIAL , nike city loop sneaker white women pants size , IetpShops STORE

چهارمین نقره کاروان ایران با تلاش محمد باقری معتمد به دست آمد.

به گزارش تابناک، پس از افتخار آفرینی های کشتی گیران فرنگی کار، پرتاب کننده دیسک و وزنه بردارهای کشورمان و با یک روز استراحت دور مدال آوری این بار به نام تکواندوکاران افتاده و "محمد باقری معتمد" یکی از سه تکواندو کار شایسته کشورمان امشب با شکست حریفان خود به فینال رقابت های دسته 68- کیلو گرم رسید.

دومین روز رقابت های تکواندوی المپیک 2012 لندن با پیروزهای پیاپی نخستین نماینده کشورمان همراه بود. "محمد باقری معتمد" که در کارنامه خود مدال طلای رقابت های جهانی 2009 دانمارک را دارد (تنها مدال طلای تیم کشورمان در آن رقابت ها) از ساعت 16:15 به وقت تهران در نخستین دیدار خود به مصاف "دیوید بوی"  تکواندوکار اهل آفریقای مرکزی رفت و در پایان با نتیجه قاطع 7 بر 2  به پیروزی رسید.

از پیش رو برداشتن حریف آفریقایی علی رغم قدرت بدنی بالایش کار سختی نبود ولی معتمد در مرحله بعد می بایست به مصاف تکواندو کاری می رفت که بیشترین آشنایی را با تکواندوی کشورمان داشت.

رقابت با پاهای پرتوان "نیک پا"

"روح الله نیک پا" تکواند کار افغانستانی که مدال برنز المپیک گذشته را برای کاروان کشورش به ارمغان آورده بود در کودکی و در پی جنگ داخلی در افغانستان به ایران مهاجرت کرده بود و سپس به عضویت تیم تکواندوی پناهندگان افغان در ایران درآمد و در اوایل دهه هشتاد به کشورش بازگشت. نیک پا در این سال ها با تکواندوکاران ایرانی بسیاری رقابت کرد.

رقابت "باقری معتمد" با این تکواندوکار ماهر افغانستانی فراز و فرود های فراوانی داشت که سرانجام با تساوی 4 -4 در راند سوم بازی به راند چهارم و امتیاز طلایی کشید که در این وقت باقری معتمد با کسب نخستین امتیاز از حریف خود پیشی گرفت و راهی نیمه نهایی رقابت ها شد.

نیمه نهایی سخت و طولانی

"باقری معتمد" در رقابت نیمه نهایی به مصاف حریفی از برزیل رفت که اگرچه از ثانیه های نخست بازی با مصدومیت مچ پایش تصور می شد رقابت آسانی را برای "باقری معتمد" فراهم کند اما با استقامت مثال زدنی اش در برابر تکواندوکار کشورمان یکی از زیبا ترین رقابت های این دوره را رقم زد.

در حالی که تا شش ثانیه مانده به پایان راند سوم باقری معتمد 5 بر 2 از حریف خود پیش بود و گزارشگر تلویزیونی از حضور قطعی نماینده کشورمان در فینال سخن می گفت زیرکی مربی برزیلی در اعتراض و خریدن زمان به نفع بازیکنش باعث شد تا با از سر گرفتن مجدد بازی "سیلوا " ضربه ای را به سر تکواندکار کشورمان زد و بازی 5-5 مساوی و به راند طلایی کشیده شد.

رقابت دو دقیقه ای راند طلایی هم جز یک اخطار برای هر دو تکواندوکار ارمغانی نداشت و سرانجام با رای مشورتی داوران حکم به پیروزی تکواندو کار کشورمان دادند تا باقری معتمد در آخرین ساعات دوازدهمین روز رقابت ها و در نخستین ساعات روز جمعه به مصاف "سروت تازگل" از ترکیه برود.
به این ترتیب کسب نهمین مدال کاروان ورزشی کشورمان در روز دوازدهم قطعی شد.

نتیجه نهایی

در فینال رقابت‌های وزن 68- کیلوگرم تکواندوی المپیک، در وقت نخست ابتدا باقری معتمد یک امتیاز به دست آورد اما تازگل که نمی‌خواست بازنده وقت اول را به پایان برساند، در ثانیه‌های پایانی یک امتیاز رویایی گرفت و کار در وقت اول مساوی به پایان رسید.  در وقت دوم تازگل عالی کار کرد و در حالی که باقری معتمد دو امتیاز گرفت، توانست 4 امتیاز بگیرد. یک اخطار هم نصیب باقری معتمد شد تا کار برای باقری بسیار سخت شود.  در وقت سوم باقری معتمد با وجود این که فرصت زیادی نداشت در دقیقه‌ی اول حمله‌ای انجام نداد، حملات پیاپی هم باعث شد، نتیجه شش برچهار شود و مسابقه نهایی این وزن با همین نتیجه به پایان برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه