شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش رکورد جاودانه ورزش ایران در المپیک 2012/ طلسم‌هایی که شکسته شد

ورزش

رکورد جاودانه ورزش ایران در المپیک 2012/ طلسم‌هایی که شکسته شد

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک لندن با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز پرافتخارترین کاروان ورزشی کشورمان در ادوار مختلف المپیک شد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | adidas

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، کاروان ورزشی ایران با کسب مدال طلای قاسم رضایی در وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی، مدال‌های طلای بهداد سلیمی و نقره سجاد انوشیروانی در دسته 105+ کیلوگرم وزنه‌برداری و مدال نقره احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک، رکورد مدال‌آوری در المپیک سیدنی را با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز ارتقا بخشید و موفق‌ترین نتیجه در ادوار تاریخ ورزش ایران در المپیک را رقم زد.

کاروان ایران در المپیک 2000 سیدنی سه مدال طلا و یک برنز را کسب کرده و توانسته بود در آن مسابقات در رده بیست و ششم جهان قرار بگیرد. حسین توکلی و حسین رضازاده در وزنه‌برداری و علیرضا دبیر در کشتی مردان طلایی و هادی ساعی در تکواندو تنها برنزی کاروان ایران در بازی‌های المپیک سیدنی بودند.

البته در المپیک سال 1952 هلسینکی کاروان ورزشی ایران موفق شده بود سه مدال نقره و چهار مدال برنز کسب کند که ورزشکاران کشورمان در آن رقابت‌ها بیشترین مدال را به خود اختصاص داده بودند. جهان‌ پهلوان غلامرضا تختی و ناصر گیوه‌چی در کشتی و محمود نامجو در وزنه‌برداری مدال‌های نقره و جهانبخت توفیق، محمود ملاقاسمی و عبدالله مجتبوی در کشتی و علی میرزایی در وزنه‌برداری مدال‌های برنز ایران را گرفته بودند.

کاروان ورزشی ایران تا لحظات پایانی روز دوازدهم بازی‌های المپیک 2012 با کسب چهار مدال طلا (حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی - کشتی فرنگی و بهداد سلیمی - وزنه‌برداری)، سه مدال نقره (نواب نصیرشلال و سجاد انوشیروانی - وزنه‌برداری و احسان حدادی - دوومیدانی) و یک برنز (کیانوش رستمی - وزنه‌برداری) در جایگاه دوازدهم جدول توزیع مدال‌های المپیک سی‌ام ایستاده است.

با این نتایج ناکامی ورزش ایران در المپیک 2004 چین با کسب یک مدال طلا و یک برنز در حالی به فراموشی سپرده شد که هنوز ورزشکاران ایران در رشته‌های کشتی آزاد و تکواندوی آقایان و بانوان شانس کسب مدال دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه