شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش سلیمی: هرکس برای خودش تلاش می‌کند/سجاد: افتخار می‌کنم به بهداد کمک کردم

ورزش

سلیمی: هرکس برای خودش تلاش می‌کند/سجاد: افتخار می‌کنم به بهداد کمک کردم

دارندگان مدال طلا و نقره دسته سنگین وزن رقابت‌های وزنه برداری سی‌امین دوره بازی‌های المپیک تاکید کردند که خودشان را برای حضوری پرقدرت در رقابت‌های المپیک آماده کرده بودند و می‌دانستند که رقیبان سرسختی دارند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Buy Online - nike air composite 1 foam insulation tape for sale - IetpShops - Nike Air Max 90 for Men & Women

 

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی پس از کسب مدال طلا و نقره دسته سنگین وزن مسابقات وزنه برداری المپیک لندن در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی شرکت کردند.

بهداد سلیمی در پاسخ به این پرسش که "حضور پرتعداد تماشاگران روی کار شما تاثیر نگذاشت؟"، گفت: من از قبل خودم را برای این شرایط آماده کرده بودم. می‌دانستم که در بازی‌های المپیک تماشاگران بسیاری به سالن خواهند آمد، به همین خاطر خودم را برای وزنه زدن در این شرایط آماده کرده بودم.

سجاد انوشیروانی نیز در این مورد گفت: من و بهداد با اینکه در یک دسته هستیم اما در همه اردوها با هم در یک اتاق بوده و به همین خاطر با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم و می‌دانستیم که در بازی‌های المپیک تماشاگران زیادی به سالن خواهند آمد اما ما مشکلی در این زمینه نداشتیم.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که "قوی‌ترین مرد جهان بودن چه احساسی دارد؟"، گفت: تنها حسی که دارم این است که در وزنه برداری خیلی زحمت کشیدم که بهترین باشم و خدا را شکر که موفق بودم. معیار برای قوی‌ترین مرد جهان بودن وزنه بلند کردن نیست.

سجاد انوشیروانی در مورد مصدومیتی که برای یکی از رقیبانش پیش آمد، گفت: به هر حال مصدومیتی جزئی از وزنه برداری است و من متاسفم برای این حریفم که مصدوم شد و از دور رقابت عقب ماند.

بهداد سلیمی هم در این مورد گفت: من خودم را آماده رقابت با چند نفر کرده بودم که یکی از آنها حریف آلمانی بود. با این حال در جو مسابقات نتوانستم به این موضوع فکر کنم. دوست داشتم با اشتاینر رقابت کنم اما نمی‌خواستم تمرکزم بهم بخورد. قطعا در اولین فرصت با او تماس خواهم گرفت.

بهداد سلیمی در مورد آخرین وزنه‌ای که نتوانست بزند، گفت: با توجه به سابقه‌ای که از روس‌ها دارم و اینکه در یک ضرب خیلی قوی هستند، سعی کردم در این حرکت با وزنه بردار روس برابر باشم و در دو ضرب اختلافم را زیاد کنم که خدا را شکر به این خواسته‌ام رسیدم. من در تمرینات 264 کیلوگرم را زده بودم اما بین حرکت آخر با قبلی فاصله زیادی افتاد و کمی سرد شدم وگرنه توانایی زدن بیشتر از این را هم دارم.

سلیمی در مورد تاثیر مدال طلا در زندگی‌اش گفت: وزنه برداری مثل فوتبال نیست که کسب مدال از نظر مالی تاثیر داشته باشد اما از نظر محبوبیت بسیار تاثیرگذار است و وظیفه من را سنگین‎‌تر و سخت‌تر می‌کند. با این حال از این به بعد بیشتر تمرین می‌کنم تا بتوانم توقعات مردم را برآورده کنم.

وی در مورد شکستن رکورد رضازاده گفت: خیلی خوشحالم از اینکه فردی مثل حسین رضازاده من را هدایت می‌کند. هر چند در این مسابقات نتوانستم رکورد او را بشکنم اما تلاش می‌کنم در رویدادهای آینده این کار را انجام دهم.

"چرا دو استان اردبیل و مازندران قهرمانان زیادی را در رشته‌های کشتی و وزنه برداری به ورزش جهان معرفی کرده‌اند؟" انوشیروانی در پاسخ به این سئوال گفت: فکر می‌کنم همه شهرها وزنه برداران خوبی داشتند و دارند. بزرگان ورزش ما باعث به وجود آمدن روحیه و انگیزه برای ما شده است. شاید در مازندران و اردبیل بیشتر تفکر مردم روی قهرمانی این بزرگان بود و ما هم جاپای آنها گذاشتیم.

بهداد سلیمی نیز در این مورد گفت: این دو استان از استان‌های مستعد ورزش کشور هستند و مربیان خوبی دارند. الگوهای ما رمضانعلی تیموری و حسین رضازاده بودند که خیلی در کار ما تاثیر داشته‌اند. ضمن اینکه وجود استعداد و قدرت ذاتی که خدا داده در این مورد خیلی تاثیرگذار است.

انوشیروانی در مورد اینکه چرا سلیمی نتوانست رکورد را بشکند، گفت: گرفتن مدال طلای المپیک کار آسانی نیست. سلیمی خیلی تلاش کرد که به مدال المپیک برسد اما فکر می‌کنم فاصله‌ای که بین زدن حرکت آخر افتاد به او اجازه نداد که بتواند رکورد المپیک را بشکند. با این حال او ورزشکار بزرگی برای ورزش ایران است.

"آیا شما برای کسب مدال طلا و نقره به یکدیگر کمک کرده و برای رسیدن به آن برنامه ریزی می‌کنید؟"، سلیمی در پاسخ به این پرسش گفت: هر کس برای مدال خودش تلاش می‌کنم اما سجاد خودش را جلو می‌اندازد تا من بتوانم مدال بگیرم. در این مسابقات هم خیلی به من کمک کرد.

انوشیروانی هم در پاسخ به این سئوال گفت: افتخار می‌کنم که با بهداد رفیق هستم و مثل دو برادر می‌مانیم. خدا را شکر می‌کنم توانستم کمک کنم که بهداد مدال بگیرد. در این بازی‌ها هم تلاش کردم مدال خودم را بگیرم و به بهداد هم کمک کنم که مدال طلا را بگیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه