شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش باقری معتمد به فینال تکواندوی المپیک رسید/ طلا در انتظار محمد

ورزش

باقری معتمد به فینال تکواندوی المپیک رسید/ طلا در انتظار محمد

تکواندوکار تیم ملی کشورمان با پیروزی مقابل حریفی از برزیل جواز حضور در دیدار نهایی وزن دوم مسابقات تکواندوی بازی‌های المپیک 2012 لندن را بدست آورد تا برای کسب مدال طلای این پیکارها به مصاف حریفی از ترکیه برود.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Women's Nike Air Max 270 trainers - Latest Releases

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، محمد باقری معتمد، تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تکواندوی المپیک 2012 لندن حریف برزیلی خود را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد.

وی در این مرحله به مصاف "دیوگو سلیوا" از برزیل رفت. این تکواندوکار 30 ساله برزیلی با رنکینگ هفتم رده بندی بهترین‌های جهان مغلوب معتمد شد تا تکواندوکار شایسته کشورمان راهی بازی نهایی شود. جدال معتمد و سیلوا در وقت معمول به نتیجه تساوی 5 بر 5 انجامید. در پایان راند طلایی نیز هیچکدام از دو حریف امتیازی نگرفتند تا با رای داوران نماینده کشورمان پیروز شود.

معتمد در دور نخست مسابقات تکواندوی المپیک 2012 لندن در وزن دوم "دیوید بایوی" از آفریقای مرکزی را با امتیاز 7 بر 2 و در دور دوم "روح الله نیک پا" از افغانستان را در حالی که مبارزه‌شان در پایان راند سوم 4 بر 4 مساوی شده بود در راند چهارم با امتیاز طلایی شکست داده بود.

اما حریف دیدار پایانی معتمد تکواندوکار نام آشنای ترکیه‌ای است. "سروت تزگل" با رنکینگ یک جهان، 24 ساله، 83 بازی ملی داشته و 75 پیروزی در این مسابقات کسب کرده است.

پنج مدال طلا و دو برنز از رقابت‌های جهانی و اروپایی و برنز المپیک 2008 پکن از مهمترین افتخارات این حریف ترک است. تزگل پنج بار با ایرانی‌ها مبارزه کرده که دوبار به محمدی باقری معتمد و غلامزاده باخته و سه بار هم باقری معتمد و نصرآزادانی را شکست داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه