پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خواص درمانی زیتون؛ درمان تبخال با برگهای زیتون/ تولید پماد "زیتونکس" توسط محققان کشور

خبر

خواص درمانی زیتون؛ درمان تبخال با برگهای زیتون/ تولید پماد "زیتونکس" توسط محققان کشور

محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان، با استفاده از برگهای درخت زیتون، نوعی پماد را برای درمان تبخالهای نوع یک و دو عرضه کردند که این دارو با عنوان "زیتونکس" نامگذاری شده است.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | AspennigeriaShops , Air Jordan 1 Mid 'Wolf Grey Aluminum' (W) , nike mercurial high top purple pants girls wear

بهرام دلسان- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، به خاصیت برگ درخت زیتون اشاره کرد و توضیح داد: از 3 قسمت درخت زیتون استفاده می شود. بخشی از آن میوه زیتون است که به شکل فرآوری شده استفاده می شود به این معنا که با استخراج ماده تلخ که ماده موثره زیتون محسوب می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی قسمت دیگر این محصول را روغن زیتون دانست و ادامه داد: اگر چه روغن زیتون خواص مناسبی برای حفظ سلامت دارد اما به دلیل حساسیت بالا و پایداری کم در برابر نور و حرارت به سرعت خراب می شود.
 
دلسان قسمت سوم مورد استفاده درخت زیتون را برگ زیتون ذکر کرد و ادامه داد: بیشترین خاصیت دارویی درخت زیتون در برگ آن نهفته است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: به طور کلی این 3 قسمت دارای خواص مطلوبی برای بدن هستند به گونه ای که از طریق کاهش فشار خون، چربی و قند خون باعث حفظ سلامتی قلب و عروق می شود.
 
این محقق خاصیت ضد التهابی و بی حس کنندگی را از خواص برگ زیتون دانست و خاطر نشان کرد: برگ زیتون همچنین خاصیت ضد ویروسی دارد که این خاصیت منجر به تحقیق و تولید در زمینه پمادی برای درمان تبخال شد.
 
دلسان به بیان نحوه استفاده از این پماد پرداخت و یادآور شد: استفاده از این پماد در مراحل اولیه بیماری اثرات درمانی بیشتری دارد.
 
وی با بیان اینکه از این دارو همچنین می توان برای کاهش التهاب ناشی از گزش حشرات استفاده شود، اضافه کرد: زیتون حاوی آنتی اکسیدانهای بسیار قوی است. آنتی اکسیدان برای حفظ سلامتی انسان مفید است و با دریافت رادیکالهای آزاد موجب می شود تا به بدن آسیبی وارد نشود.
 
مجری طرح تولید صابون و دم نوش زیتون را از برنامه های آتی این شرکت دانش بنیان ذکر کرد و گفت: کارهای تحقیقاتی دراین زمینه آغاز شده است و به زودی وارد بازار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه