پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پژوهشگران پاسخ دادند: چرا احتمال مرگ مبتلایان سکته مغزی در تعطیلات آخر هفته بیشتر است؟

خبر

پژوهشگران پاسخ دادند: چرا احتمال مرگ مبتلایان سکته مغزی در تعطیلات آخر هفته بیشتر است؟

پژوهشگران پاسخ دادند: چرا احتمال مرگ مبتلایان سکته مغزی در تعطیلات آخر هفته بیشتر است؟

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

دانشمندان در پژوهشی به این پرسش که چرا احتمال مرگ بیماران سکته‌ مغزی رجوع کننده به بیمارستان در روزهای تعطیلات آخر هفته بالاتر است، پاسخ گفتند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سالانه هزاران بیمار سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند یا از ناتوانایی‌های جدی رنج می‌برند تنها به این دلیل که در تعطیلات آخر هفته دچار سکته شده‌اند.

دکتر ویلیام پالمر، انگلیسی و همکارانش پژوهشی را بر روی 100 هزار بیمار قربانی سکته مغزی که از آوریل 2009 تا مارس 2010 به بیمارستان رجوع کرده‌ بودند، صورت دادند.

پژوهشگران دریافتند که نرخ ارائه پنج یا شش اقدام پزشکی در تعطیلات آخر هفته پایین‌تر بوده و 43.1 درصد بیماران دریافت‌کننده اسکن‌های مغزی (در همان روز) در تعطیلات آخر هفته در مقایسه با 47.6 درصد در روزهای هفته گزارش شد.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که میزان مرگ و میر درون بیمارستانی (طی هفت روز) در بیماران رجوع کرده در روز یکشنبه 11 درصد بود در حالی که همین میزان برای رجوع‌کننده روزهای دیگر هفته 8.9 درصد عنوان شد.

این نتایج از آن جهت حائز اهمیت هستند که سکته مغزی، بزرگ‌ترین عامل ناتوانی در انگلستان اعلام شده و میلیاردها پوند هزینه در بخش مراقبت‌های مستقیم برای خدمات ملی بهداشت (NHS) در بر دارد.

به گفته دانشمندان، یک راه حل برای بر طرف کردن این معضل متراکم کردن خدمات سکته مغزی در تعداد اندکی بیمارستان‌ است.

یک مطالعه انجام شده بر روی 14 میلیون رجوع‌کننده در ماه فوریه نیز حاکی از آن است که احتمال مرگ بیماران ورودی روز یکشنبه در 30 روز بعدی 16 درصد بیش از بیماران رجوع کننده در روز چهارشنبه بود.

همچنین شانس بهبود این قربانیان بسیار پایین بود زیرا پزشکان اکثراً غایب بودند و آزمایشگاه‌ها و خدمات اسکن نیز بلافاصله در دسترس نبودند.

نتایج این پژوهش در Archives of Neurology انتشار یافت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه