جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 6 عادت «خوب» که برای سلامتی شما مضر است

خبر

6 عادت «خوب» که برای سلامتی شما مضر است

نوشیدن آب

همه ما تقریباً با مزایای نوشیدن هشت لیوان آب در روز آشنا هستیم، در حالی که تحقیقات بیشتر اخیر توصیه می‌کند که واقعاً هیچ دلیل علمی برای تایید این نظریه وجود ندارد و اینکه نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند با پایین آوردن غلظت نمک در خون شما واقعاً خطرناک باشد. همچنین افرادی که به منظور سلامتی آب بطری شده (معدنی) می‌نوشند باید در مورد نوشیدن این آبها نیز خیلی محتاط باشند، چنانکه مطالعات نشان می‌دهد مواد شیمیایی از بطری‌های پلاستیکی می‌تواند داخل آب شسته شده و با نوشیدن آب موجب اختلال در سطح هورمون‌ها شود.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | Jil Sander Studded Derby Shoes , EdifactoryShops, ALWAYS LIKE A SALE

صحبت کردن درباره مشکلاتتان

صحبت درباره مشکلاتتان می‌تواند یک راه بزرگ جهت دریافت دیدگاه‌ها و نظرات باشد و بار سنگینی را از دوشتان بردارد. اما،‌ مطالعات توصیه می‌کنند که بعد از درگیر شدن در یک مشکل، لبریز شدن مجدد از آن و بعد دور ریختن آن مشکلات واقعاً می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

طبق تحقیقات، دوباره دیدن و تحلیل مشکلات با دوستان می‌تواند منجر به تشویق، اختلالات استرس و افسردگی شود. دفعه بعد که مشکلی به وجود می‌آید، با نگفتن آن به دوستتان، سعی کنید بیشتر روی حل مشکل تمرکز کنید تا اینکه به راحتی سنگینی آن موضوع را از روی سینه‌تان بردارید.

ورزش صبح زود

در حالی که ورزش روزانه برای سلامتی شما عالی است، مطالعات نشان می‌دهد که بیدار شدن برای تمرین صبحگاهی آنقدر که به نظر می‌رسد ایده‌آل نیست. یک مطالعه توسط یک محقق از دانشگاه برونل، میدلسکس، دریافته که جلسات آموزشی سنگین در صبح زود نمی‌تواند سیستم ایمنی را سالم سازد و ورزشکار را بیشتر در معرض ابتلا به عفونت میکروبی و ویروسی قرار دهد. در حالی که آهسته دویدن در صبح یا جلسه تمرینات ملایم شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، در صورت امکان بهتر است ورزش‌های سنگین‌تر را به ساعات دیرتر روز موکول کنید.

مصرف مکمل‌های خوراکی

همه ما می‌دانیم که ویتامین‌ها برای ما خوب هستند اما مصرف مداوم مکمل‌های خوراکی می‌تواند واقعاً برای سلامتی شما مضر باشد. مطالعات مجزا نشان داده‌اند که دوز بالای مکمل‌های ویتامین شامل آهن، منیزیم و ویتامین ب 6 سرعت مرگ را در زنان مسن افزایش می‌دهد، ضمناً مصرف ویتامین ای موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌شود. در حالی که افراد مشخصی ممکن است به مصرف ویتامین‌ها نیاز داشته باشند. (افرادی که میزان ویتامین دی آنها پایین است یا مثلاً، گیاهخوارانی که ممکن است کمبود ویتامین ب 12 داشته باشند). بهترین شیوه برای بیشتر افراد، انتخاب رژیم متنوع و سرشار از میوه و سبزیجات است که همه مواد مغذی مورد نیاز را به شما می‌دهد.

استفاده بیش از حد کرم ضد آفتاب

اطلاعیه‌های موثق برای چندین سال پیاپی درباره خطرات سرطان پوست تذکر داده که باعث شد تعدادی از ما همیشه خود را از آفتاب بپوشانیم. بنابراین، وقتی حفاظت پوستتان به این اندازه مهم است، خوب است بدانید محققان به تازگی بیشتر توصیه می‌کنند که به مدت کم و مکرراً در معرض آفتاب قرار گرفتن برای ما خوب است چرا که نور خورشید از کاهش ویتامین دی که منجر به نرمی استخوان و افسردگی می‌شود جلوگیری می‌کند. اطلاعیه‌ای موثق در بریتانیا، جایی که نرمی استخوان اخیراً ‌بیشتر شده، مبنی بر گذراندن روزانه 10 دقیقه در معرض آفتاب نیمروزی بدون سایبان و قبل از پوشاندن پوست با کرم ضد آفتاب است.

کاهش مصرف غذاهای چرب

وقتی مصرف غذاهای سالم را شروع کردید، وسوسه می‌شوید برای صرفه جویی در هزینه غذاها، نوع کم چرب آنها را انتخاب کنید. در حالی که قطع مصرف چربی‌های «خوب» مانند اسیدهای چرب امگا3 می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. اسیدهای چرب امگا3 ، در ماهی روغنی، گردو و جوانه‌ها یافت می‌شود که نه تنها به حفظ نرمی و عدم چین و چروک پوست کمک می‌کند، بلکه برای سلامت مغز و قلب خوب است و می‌تواند از التهاب مفاصل جلوگیری کند.

مترجمین

محمد ملک‌خانی ـ لیلا سلمانی

منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه