پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سرب، کودکان را کم هوش و پرخاشگر می‌کند

خبر

سرب، کودکان را کم هوش و پرخاشگر می‌کند

محققان دریافتند افزایش غلظت سرب در خون کودکان منجر به افزایش خطر ابتلا به مشکلات رفتاری و عاطفی، اضطراب، افسردگی یا پرخاشگری در آنها می‌شود.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | nike air terra kimbia blue book list series UK: Sneaker Releases, Style Guides & Beauty News

به گزارش بخش پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، میزان سرب در خون کودکان می‌تواند در مشکلات رفتاری و عاطفی آنها موثر باشد و همچنین میزان ضریب هوشی آنها را کاهش دهد.


کیمبرلی گری، مدیر موسسه ملی علوم بهداشت محیط آمریکا گفت: تمرکز ما برروی تنظیم سطح سرب در خون است، زیرا مقدار کم سرب نیز مشکلاتی به دنبال دارد.


برای این بررسی، محققان، نمونه خون گرفته شده از 1300 کودک بین سنین سه تا پنج سال را مورد آزمایش قرار دادند. آنها دریافتند سطح سرب در خون کودکان 6.4 میکروگرم در دسی لیتر است.


سرب فلزی است که افراد به طور طبیعی می‌توانند در فعالیت‌هایی از جمله سوزاندن سوخت‌های فسیلی و استخراج معادن در معرض آن قرار بگیرند. در بعضی از کشورها آلودگی هوا نیز در این مشکل موثر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه