پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «اکسی الیت» مرگ آور است، مردم نخورند

خبر

«اکسی الیت» مرگ آور است، مردم نخورند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از خطرناک بودن پودر و قرص های لاغری «اکسی الیت» خبر داد و از مردم خواست از خرید و مصرف آن خودداری کنند.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ دکتر علی اکبر سیاری در جمع خبرنگاران از مرگ آور بودن دارویی به نام «اکسی الیت» که ساخت آمریکاست و در برنامه های شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود خبر داد و گفت: این دارو به عنوان داروی انرژی زا و لاغری تبلیغ می شود و تاکنون موجب گزارش52 مورد نارسایی شده است.

وی افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی فروش و مصرف این دارو را ممنوع اعلام کرده و سازمان غذا و داروی ایران نیز از داروخانه ها خواسته است که «اکسی الیت» را جمع آوری و از فروش آن خودداری کند.

دکتر سیاری با بیان این که «اکسی الیت» دارویی ضروری و حیاتی نیست و مصرف آن فقط لاغری و انرژی زایی دارد از رسانه ها خواست درباره خطرآفرین بودن این دارو به مردم اطلاع رسانی کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: نارسایی کبد که در پی مصرف این دارو گزارش شده است یا منجر به مرگ می شود یا بیمار را به پیوند کبد که جراحی پرهزینه است نیازمند می کند.

مثلث مرگ جوانان را تهدید می کند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تبلیغات ماهواره ای، باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه های زنانه سه ضلع مثلثی است که من آن را مثلث مرگ می نامم.

دکتر علی اکبر سیاری از فروش مواد و داروهایی با محتویات آمفوتامینی، شیشه و مواد جدید صنعتی در برخی آرایشگاه ها و سالن های بدن سازی خبر داد و گفت: این داروها و مواد به عنوان لاغر کننده، زیبایی اندام و انرژی زایی به جوانان معرفی و سفارش و در برنامه شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود.

وی گفت: ثابت شده است ترکیبات آمفوتامینی که ماده خطرناک شیشه نیز از جمله آنهاست در کوتاه مدت موجب نشاط، کاهش وزن و ایجاد انرژی می شود اما در مدتی بعد می تواند به نارسایی کبد، نارسایی کلیه، بی نظمی ضربان قلب و مرگ ناگهانی مصرف کننده منجر شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به این که گه گاه خبرهایی از مرگ ناگهانی برخی جوانان می شنویم تاکید کرد: بسیاری از این مرگ ها ناشی از اختلال ناگهانی ضربان قلب و فشار خون است که در مصرف کنندگان این مواد به وجود می آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه