پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هنگام استفاده از موس، از تکیه دادن مچ به لبه میز جلوگیری کنید

خبر

هنگام استفاده از موس، از تکیه دادن مچ به لبه میز جلوگیری کنید

کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان یزد، گفت: هنگام استفاده از موس از تکیه دادن مچ به لبه میز جلوگیری کنید.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Sb-roscoffShops - An Ode to The Air Jordan 11: The Greatest Hoop Sneaker of the 90s - nike zoom kobe vi hollywood 3d printing machine

"صدیقه میرجلیلی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد، گفت: موس یکی از کابردی‌ترین ابزارهای ورودی رایانه است و امروزه کمتر کسی هنگام کار با رایانه از آن استفاده نمی‌کند.

وی ادامه داد: با وجود این‌که این دستگاه، واردکردن داده‌ها را بسیارساده کرده است ولی متاسفانه به علت ایجاد وضعیت‌های تکراری و طولانی مدت امکان صدمات ناشی از حرکات تکراری را فراهم می‌کند که این صدمات اغلب منجر به درد، سوزش، ورم، ضعف عضلات، بی حسی، کرختی و کاهش مهارت در اندام‌های مرتبط می‌شود.

میرجلیلی، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ایجاد چنین نارحتی‌هایی دانستن مفاهیم پایه و اصول ارگونومی در مورد سطح مشترک بین رایانه و کاربر آن، علاوه بر این‌که می‌تواند از بروز اینگونه صدمات جلوگیری کند، بهره‌روی و لذت کار با رایانه را هم به حداکثر خود می‌رساند.

وی به نکات مورد توجه در کار با موس اشاره کرد و افزود: موس را به آرامی در دست بگیرید و آن را در محدوده مورد نظر حرکت دهید؛ محکم گرفتن موس تنش بسیاری را به دست وارد می‌کند و برای حرکت دادن موس مفصل آرنج را محور قرار دهید تا بدون خم شدن مچ دست امکان حرکت فراهم شود.

او اضافه کرد: برای یافتن بهترین محل قرارگیری موس روی صندلی خود تکیه دهید، بازوها را در موقعیت راحت آویزان قرار دهید. ساعد خود را از مفصل آرنج خم کنید و به یاد داشته باشید اگر موس به هر علتی مثل شلوغی میز و ... دور از صفحه کلید قرار گیرد، دست کاربر برای دسترسی به موس در حالت کشش قرار می‌گیرد که برای رفع این مشکل باید یک جایگاه برای موس در نظر گرفته ‌شود.

کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان یزد با تاکید بر این که از تکیه دادن مچ به لبه میز جلوگیری کنید، افزود: بسیاری از سیاهرگ‌های ناحیه مچ سطحی هستند و هر فشاری به این ناحیه می‌تواند جریان خون را مختل کند و این اختلال خطر ایجاد صدمات را افزایش می‌دهد.

وی همچنین متذکر شد: وجود استراحت گاهی نرم با سطح گرد شده و یا دسته صندلی برای استراحت آرنج موجب‌ می‌شود که حرکت موس با خم شدن و چرخش مچ دست صورت گیرد که نتیجه آن افزایش فشار داخلی تونل کارپ است.

میرجلیلی یادآور شد: موسی را انتخاب کنید که ساختار قرینه داشته و در حد امکان مسطح باشد، زیرا کف دست انسان خمیدگی آناتومیکی خاصی دارد که از برخورد کف دست با سطوح مختلف جلوگیری می‌کند و اندازه موس نیز باید با دست کاربر متناسب باشد.

این کارشناس در پایان نیز تاکید کرد: در هر ساعت چهار تا پنج بار شانه‌ها را بچرخانید و دست و انگشتان خود را به آرامی تکان دهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه