چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر روش درمانی PRP از لیست روش‌های ممنوعه دوپینگی خارج شد

خبر

روش درمانی PRP از لیست روش‌های ممنوعه دوپینگی خارج شد

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی: ورزشکاران ملی حتی مصرف قرص سرماخوردگی را با ما چک کنند

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | 126 - Cement Grey 2022 For Sale CT8532 - Cardinal Red - Open Air Jordan 3 "Cardinal" White/Light Curry - nike 5 a side boots for sale 2017

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با بیان اینکه روش بهره‌گیری از PRP از حدود یک سال پیش از لیست روش‌های ممنوعه دوپینگ خارج شده است، گفت:‌ ترمیم زودرس بافت‌های آسیب‌دیده به به کمک این روش امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر لطفعلی پورکاظمی درهمایش و کارگاه‌های تخصصی PRP (پلاسمای غنی شده از پلاکت) که صبح امروز در سالن همایش‌های بیمارستان امام خمینی برگزار شد عنوان کرد: 45 فدراسیون،‌ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک از جمله مراکزی هستند که می‌توانند از فواید درمانی PRP بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه مکانیزم کلی استفاده از PRP چندان پیچیده نیست، عنوان کرد: پلاکت استخراج شده از خون بدن، به میزان پنج تا هشت برابر تغلیظ می شود وبا افزایش غلظت عوامل رشد در ترمیم زودرس یک بافت آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پورکاظمی با بیان اینکه PRP تا دو سال گذشته همانند دوپینگ خونی ممنوع بود، اظهار کرد: PRP به این دلیل که از پلاکت خود بدن تهیه می‌شود، غلظت خون را بالا نمی‌برد و در نتیجه دوپینگ محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه از گشایش آزمایشگاه مجهز فدراسیون پزشکی ورزشی تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 2000 هورمون و المنت‌های خونی بایستی برای دوپینگ تست شود به همین خاطر به ورزشکاران ملی گوشزد می‌کنیم حتی مصرف قرص سرماخوردگی را نیز با ما چک کنند. با تکمیل این آزمایشگاه از ارسال نمونه‌های آزمایشی به کشورهای دیگر بی‌نیاز می‌شویم.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه در طول شش ماه اخیر 212 تست دوپینگ از ورزشکاران 14 فدراسیون به عمل آمد اظهار کرد: نتیجه تست تمامی این ورزشکاران منفی بود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه تا 10 سال گذشته یک ورزشکار برای بهبود خود پس از بروز یک آسیب ورزشی مجبور بود حداقل دو ماه استراحت کند، اظهار کرد: با ورود روش‌های جدید درمانی به این حوزه مدت زمان بهبودی فرد به سه تا پنج روز کاهش یافته است. در حال حاضر ابتدا با سونوگرافی محل خونریزی تشخیص و با روش‌های درمانی جدید سریعا بهبود می‌‌یابد.

وی با بیان اینکه در ردیف چهار کشور برتر آسیا در حیطه پزشکی ورزشی هستیم، اظهار کرد: اکنون ورزشکاران بسیاری از کشورهای حاشیه‌ای برای درمان به ایران می‌آیند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه