جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر زردچوبه را دست کم نگیرید

خبر

زردچوبه را دست کم نگیرید

دکتر فرنوش‌صفوی فر

شاید جلوی مهمان‌ها، زردچوبه در مقابل زعفران اصیل ایرانی کم بیاورد، ولی به تازگی‌ متوجه شده‌اند شاید بتواند جلوی پزشکان از خجالتمان در بیاید. این یافته اخیر محققانی است که روی اثر زردچوبه روی پیشگیری از دیابت نوع 2 کار کرده اند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

گزارش محققان تایلندی نشان می‌دهد که 9 ماه مصرف کپسول‌های حاوی ماده فعال موجود در زردچوبه می‌تواند افراد مستعد به ابتلا به دیابت نوع 2 را از این خطر دور کند. چنان که در همین مدت، از بین افرادی که آنها هم استعداد ابتلا به دیابت را داشتند ولی این کپسول‌ها را مصرف نکرده بودند، 16 درصدشان به دیابت مبتلا شده بودند.

در این بین مشخص شد این افراد کاهش وزن و کاهش سایز (دور کمر) پیدا کرده بودند و احتمالا اثر زردچوبه، در کاهش احتمال ابتلا به دیابت، ناشی از همین اثر است؛ چون پیشتر مطالعات نشان داده‌اند که چاقی باعث جلوگیری از اثر انسولین در بدن، بالا رفتن قند خون و در نتیجه ابتلا به دیابت می‌شود.

به گفته این محققان، ماده استفاده شده در این کپسول، ماده‌ای است موسوم به کورکومین، که باعث رنگ زرد این ادویه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت غذاهای زردشده با زردچوبه هم ممکن است به اندازه کافی به سلامت ما کمک کند. البته ناگفته نگذاریم که هنوز تا استفاده درمانی از این ماده، در پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد مستعد، راه درازی در پیش است.


منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه