جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نکاتی حیاتی برای حفظ گرمای بدن در زمستان

خبر

نکاتی حیاتی برای حفظ گرمای بدن در زمستان

یک دکترای بهداشت حرفه‌ای، گفت: در فصل زمستان باید دمای محیط خانه را در حد ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تنظیم کرد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | New Air Jordan 1 Mid "Red Toe" University Red/White 2021 For Sale 554724 - nike air max 90 gray and infrared blue hair salon - 161

«اکبر برزگر»، در گفت‌و گو با ایسنا، گفت: برای تنظیم دمای منزل بهتر است به جای استفاده از دمای زیاد بخاری و وسایل گرمایشی و کنترل آن با باز کردن درها و پنجره‌ها، از عایق کاری مناسب و یا ترموستات‌ها و پکیج‌های درجه‌دار استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین لازم است راه‌های هدررفت گرما از منزل بسته شود و درزهای درها و پنجره‌ها عایق‌گیری و تا حد امکان از شیشه‌های دو جداره استفاده شود. به گفته این دکترای بهداشت حرفه‌ای دمای اتاق خواب افراد باید در فصل زمستان بیش از ۲۰ و ۲۱ درجه باشد، اما می‌توان با استفاده از روکش و پتو از دماهای پایین‌تر هم استفاده کرد.

برزگر با اشاره به اینکه در فصل زمستان تابش نور خورشید مایل و کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: برای خانه‌هایی که پنجره جنوبی دارند و نور به اندازه کافی می‌تابد می‌توان از همین نور طبیعی به نحو احسن استفاده کرد، اما خانه‌هایی که در آن پنجره شمالی وجود دارد بهتر است برای جبران کمبود نور از نورهای مصنوعی استفاده کنند.

وی در خصوص رعایت نکات لازم برای حفظ دمای بدن در فصل زمستان در خارج از خانه هم، افزود: از آنجایی که کنترل دما و نور محیط خارج از خانه به عهده ما نیست، تنها راهکار مناسب استفاده از پوشش کافی برای حفظ حرارت بدن است. این دکتر یادآوری کرد: افرادی که مجبورند در فصل سرد سال ساعتهای طولانی را بیرون از خانه کار کنند می‌توانند برای حفظ انرژی ذخیره شده بدن رژیم کار و استراحت را رعایت کنند.

برزگر ادامه داد: رژیم کار و استراحت به این معناست که افراد مدتی را در شرایط سرد کار کنند و پس از آن برای یک دوره استراحت در فاصله بین کارهای خود در یک محیط گرم قرار گیرند تا بتوانند شرایط سرمای غیر قابل تحمل را آسانتر کنند. وی تصریح کرد: برای افرادی که کار ضروری در بیرون ندارند هم توصیه می‌شود در ساعات گرم‌تر روز از خانه خارج شوند و از پوشش مناسب استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه