جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر در هر ساعت بدن ما در چه حال است؟

خبر

در هر ساعت بدن ما در چه حال است؟

برگرفته از روزنامه اطلاعات

ساعت 11 شب بدنمان در چه وضعي است؟ 12 شب يا 3 نيمه شب چطور؟ براي سالم زيستن، بايد خواب راحت و آرامي داشته باشيم. پس به موارد زير دقت کنيد تا اهميت خوابيدن براي شما روشن گردد:

ساعت 9 تا 11 شب:زماني است براي از بين بردن مواد سمي و غير ضروري که اين عمليات توسط آنتي اکسيدان‌ها انجام مي‌شود. در اين ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غير اين صورت اثر منفي بر روي سلامتي خود گذاشته ايد.

ساعت 11 تا 1 شب: عمليات از بين بردن مواد سمي در کبد ادامه دارد و شما بايد در خواب عميق باشيد.

ساعت 1 تا 3 نيمه شب: عمليات سم زدايي در کيسه صفرا، در طي يک خواب عميق به طور مناسب انجام مي‌شود.

ساعت 3 تا 5 صبح: عمليات از بين بردن مواد سمي در ريه اتفاق مي‌افتد. بعضي مواقع ديده شده که افراد در اين زمان، سرفه شديد يا عطسه مي‌کنند.

ساعت 5 تا 7 صبح: اين عمليات در روده بزرگ صورت مي‌گيرد، لذا مي‌توانيد آن را دفع کنيد.

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذي صورت مي‌گيرد، پس بهتر است صبحانه بخوريد. افرادي که بيمار مي‌باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقيقه ميل کنند. کساني که مي‌خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترين ساعت صرف صبحانه براي آنها، ساعت 7 و 30 دقيقه مي‌باشد و کساني که اصلا صبحانه نمي‌خورند، بهتر است عادت خود را تغيير دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند. دير خوابيدن و دير بلند شدن از خواب، باعث مي‌شود مواد سمي از بدن دفع نشوند. از نصفه‌هاي شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عمليات خون‌سازي را انجام مي‌دهد.

در ايام تعطيل، بسياري افراد تا دير وقت بيدار مي‌مانند و بعد از اتمام تعطيلات، با خستگي به سر کار مي‌روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمي شده است و نمي‌داند چه بايد انجام دهد. پس هميشه، زود بخوابيد و خواب آرامي داشته باشيد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه