جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر زایمان بعد از 30 سالگی خطر سرطان را کاهش می‌دهد

خبر

زایمان بعد از 30 سالگی خطر سرطان را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زایمان در سن بالای 30 سال میزان خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان را کاهش می‌دهد.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | adidas party delilah los angeles , sivasdescalzo - Sneakers and clothes online

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری لایف ساینس آمریکا، این تحقیقات حاکی است: زنانی که در دهه 30 یا 40 زندگی خود زایمان می‌کنند، چه بسا خطر ابتلای آنها به سرطان دهانه رحم کاهش می‌یابد.

محققان دانشگاه کیک در شهر کالیفرنیای آمریکا دریافتند: زنانی که در سن فراتر از 40 سالگی زایمان می‌کنند – نسبت به زنانی که تا سن 25 سالگی زایمان می‌کنند- به میزان 44 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارند.

این تحقیقات نشان داد: زنانی که آخرین فرزند خود را در سن 35 تا 39 سال به دنیا آوردند و زنانی که فرزندان خود را در سن 30 تا 34 سالگی به دنیا آوردند؛ 17 درصد – درمقایسه با آنهایی که آخرین فرزند خود را در سن 25 سالگی بدنیا آوردند-  به ترتیب 32 و. 17 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار داشتند.

ویندی سیتیا وان مسئول این تحقیقات گفت: تاثیر با افزایش سن زنان خودش را نشان داد و این بدان معناست که پیشگیری سالهای زیادی ادامه می‌یابد.

محققان اطلاعات مربوط به 17 مطالعه انجام شده از 8671 زن مبتلا به سرطان دهانه رحم و 16562 زن سالم را بازبینی کردند و چگونگی تاثیر زایمان را بر خطر ابتلای زنان به سرطان بررسی کردند.

سیتیا وان گفت: میانگین هورمونها در جریان بارداری چه بسا تاثیری پیشگیرانه در برابر سرطان در زنانی درد که آخرین فرزند خود را در سنین بالا به دنیا می آوردند.

وی تصریح کرد: زایمان ممکن است رحم را از سلولهای مسبب سرطان رهایی بخشد.

سرطان گردن رحم یا سرطان دهانهٔ رحم نوعی بیماری است که در آن رشد بافت سرطانی بدخیم از ناحیهٔ گردن رحم نشأت می‌گیرد و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به تراریختگی آن می‌شود.

سرطان گردن رحم دومین سرطان رایج در زنان است و هر سال حدود 500 هزار زن به این بیماری مبتلا می‌شوند.

حدود 300 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه