پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مصرف ماهی، مانع ابتلا به افسردگی می‎شود

خبر

مصرف ماهی، مانع ابتلا به افسردگی می‎شود

یک کارشناس بخش آبزیان گفت: مصرف ماهی امکان ابتلا به ناراحتی‎های قلبی را تا ۳۶ درصد پایین می‎آورد.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

غلامحسین اکبری در گفت‎وگو با ایسنا، بیان کرد: مصرف مداوم ماهی می‎تواند ابتلا به افسردگی و ناراحتی‎های قلبی را کاهش دهد، اگر حداقل هفته‎ای دو بار آن هم زیاد سرخ و سوخاری نشده باشد.

وی اضافه کرد: با مصرف ماهی ابتلا به فشارخون بالا را کاهش و ضربان قلب هم تا حد قابل قبولی تنظیم می‎شود. به همین دلیل امکان ابتلا به ناراحتی‎های قلبی تا ۳۶ درصد پایین می‎آید. ضمن اینکه امگا ۳ فراوان موجود در گوشت ماهی می‎تواند احتمال حمله‎های قلبی و برخی از انواع سرطان‎ها را هم کم کند و با بالابردن خلق، مانع ابتلا به افسردگی شود.

اکبری ادامه‌داد: متأسفانه بدن انسان قادر به تولید حجم مناسبی از امگا ۳ نیست، به همین دلیل متخصصان مصرف خوراکی‎های سرشار از این اسید چرب پرخاصیت را برای بدن به همه افراد در تمام گروه‎های سنی توصیه می‎کنند.

این محقق آبزیان اظهارکرد: ماهی‎هایی مانند کیلکا، کولی، ساردین، خال مخالی، سالمون و قزل‎آلا در کنار میگو، گردو، روغن کانولا و روغن زیتون از منابع خوب و در دسترس دریافت امگا ۳ محسوب می‎شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه