سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت مجله انتشار مجله «انشا و نویسندگی ـ شمارۀ 43»

مجله

انتشار مجله «انشا و نویسندگی ـ شمارۀ 43»

منبع: تارنمای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

معرفی: مرتضی قاسمی
 
مجلۀ انشا و نویسندگی ماهنامه‌ای است آموزشی، پژوهشی، خبری، تحلیل، اطلاع‌رسانی که به‌عنوان رسانه‌ای مکتوب، تلاش می‌کند ضمن نقد و بررسی وضعیت نوشتن در کشور و معرفی و نقد روش‌های نهادهای متولّی فرهنگ عمومی در این زمینه، موجد راهکارهای مؤثر در حوزۀ نوشتن باشد. وسعت حوزۀ نوشتن موجب می‌شود تا مخاطبان مجله همۀ افراد جامعه باشند که در کسوت معلّم، استاد، پدر، مادر، دانشجو، دانش‌آموز و کارمند ظاهر می‌شوند. این مجله را می‌توان جزو گروه نشریات تخصصی با هدف‌گذاری جذب مخاطب خاص و عام و تأکید بیشتر بر مخاطب عام دانست؛ چرا که مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای آن، علاوه بر بیان تخصصی مطالب حوزۀ ادبیات و نوشتار، برای نویسندگان نوپا و علاقه‌مندان به نویسندگی نیز مفید است.
    در چهل‌وسومین شماره از مجلۀ انشا و نویسندگی این مطالب منتشر شده است: «آفرینش ادبی»، محمدجعفر یاحقی؛ «تمرین نویسندگی»، جواد محقق نیشابوری؛ «ایده‌پردازی در زنگ انشا»، مصطفی محدثی خراسانی؛ «انشا و تقویت ذهن»، محمدحسن پاپلی یزدی؛ «منشیان خراسانی»، جعفر عشقی؛ «انشا، زنگ اندیشیدن»، محمدرضا بذرافشان؛ «آموزش نوشتن»، مجید آخته؛ «تنوع در زنگ انشا»، هادی اکبرزاده؛ «ارزشیابی نوشته‌ها»، محمدعیسی پارسازاده؛ «ترنم واژه‌ها»، احمد خوشدل نظامی؛ «خواندن و نوشتن»، فرحناز جلالی؛ «نگاه تازه»، عباس ساعی.
    «مدارس»، «داستان»، «انشا» و «ویرایش» دیگر بخش‌های این شمارۀ مجلۀ انشا و نویسندگی را تشکیل می‌دهند. سرمقالۀ این شماره از مجلۀ انشا و نویسندگی به قلم سیّد حسین محمدی حسینی‌نژاد، عضو شورای علمی گروه آموزش زبان و ادبیات فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه