سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت مجله ویژه‌نامه سیمین دانشور منتشر می‌شود

مجله

ویژه‌نامه سیمین دانشور منتشر می‌شود

برگرفته از تارنمای گسترش زبان و ادبیات فارسی

شماره جدید فصلنامه بخارا به مناسبت نهمین دهه زندگی سیمین دانشور به این داستان نویس اختصاص دارد.
 سردبیر فصلنامه بخارا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این ویژه‌نامه که با طرحی از سیمای دانشور روی جلد منتشر خواهد شد گفتگویی مشروح و منتشرنشده با این داستان‌نویس انجام شده است.

دهباشی افزود: مقالاتی از حورا یاوری، سیمین بهبهانی، محمدرضا قانونپرور، ویکتوریا دانشور و نویسندگان و چهره‌های فرهنگی دیگر در ویژه‌نامه سیمین دانشور خواهد آمد.

مدیرمسئول این مجله اضافه کرد: در بخش نقد ادبی و ایرانشناسی این شماره از "بخارا" مقالاتی از محمدرضا شفیعی کدکنی، عزت‌الله فولادوند، داریوش شایگان، بهاء‌الدین خرمشاهی، نسرین رحیمیه، بهرام بیضایی، محمدرضا باطنی، ترانه مسکوب، احمد مهدوی دامغانی و چهره‌هایی دیگر  آمده است.

به گفته دهباشی ویژه‌نامه سیمین دانشور در 786 صفحه به زیر چاپ رفته و هفته آینده توزیع می‌شود.

سیمین دانشور نویسنده و مترجم و همسر نویسنده فقید زنده‌یاد جلال آل‌احمد است که اکنون نودهمین بهار عمرش را پشت سر گذاشته است. مهمترین اثر او رمان "سووشون" است که به بیش از 17 زبان ترجمه شده و جرو پرفروشترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.

مجموعه‌های داستان کوتاه آتش خاموش و شهری چون بهشت، رمانهای جزیره سرگردانی و ساربان سرگردان و ترجمه آثاری از جورج برنارد شاو، آنتوان چخوف، آلن پیتون و ناتانیل هاثورن از دیگر آثار اوست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه