سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر از این‌جا و آن‌جا، از دیروز تا امروز... - (از لابه‌لای خبرهای روزنامه‌ها،مجله‌ها و خبرگزاری‌ها) – مجله خواندنی شماره 81

خبر

از این‌جا و آن‌جا، از دیروز تا امروز... - (از لابه‌لای خبرهای روزنامه‌ها،مجله‌ها و خبرگزاری‌ها) – مجله خواندنی شماره 81

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 81، سال دوازدهم، اردیبهشت و خرداد 1393، رویه 22 تا 23

صندوق بین‌المللی پول قربانی سیاست‌های آمریکا

فارس: رئیس صندوق بین‌المللی پول با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی آمریکا گفت که سازمان تحت نظارت وی قربانی سیاست‌های آمریکا شده است.
کریستین لاگارد با اعلام این مطلب در نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن، گفت که آمریکا با جلوگیری از طرح تکمیل کمک‌های ملی و اصلاحات، عامل چنین وضعیتی شده است.
وی گفت که امیدوار است کنگره آمریکا در این مورد تجدیدنظر کند و بپذیرد که به سهامداران قوی در این زمینه نیاز هست.
لاگارد، کنگره آمریکا را نیز متهم به کوتاهی در اصلاحات صندوق بین المللی پول کرد.

 

بنیاد مستضعفان و بریدن درختها

باغ معروف به سیب مهرشهر کرج که پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت، از گنجینه‌های ژنتیکی گیاهی و یکی از بزرگ ترین سرمایه‌های زیست محیطی و از جاذبه‌های گردشگری کرج است. این باغ بخشی از محوطه کاخ مروارید بود و زمانی دارای 70 هزار اصله درخت بود.
در چند سال اخیر بخشی از درختان از سوی مالک (بنیاد مستضعفان) بریده شد و در نوروز امسال نیز کمابیش 2 هزار اصله درخت توسط بنیاد مزبور قطع گردید.
به دنبال شکایت سازمان پارکها، عاملان بریدن درختها دستگیر شدند و از آن جا که علف بنیاد مستضعفان محرز است، افزودن بر خسارت بریدن درختان، باید دو برابر آن درخت بکارد.

 

سرنوشت صدام حسین در انتظار ملک عبدالله

نخست‌وزیر عراق به دولت سعودی اعلام کرد که با تداوم حمایت از تروریسم به سرنوشتی مشابه رژیم صدام دچار خواهد شد. نوری مالکی در سخنرانی انتخاباتی بار دیگر تاکید کرد که عربستان سعودی مسئول اقدامات خرابکارانه و تروریستی در عراق است. وی تاکید کرد: عربستان سعودی مسئول مشکل‌های امنیتی در کشورهای منطقه به طور کلی و در عراق به طور خاص است و در پشت افراد مسلحی که عراقی‌ها را نشانه می‌گیرند، قرار دارد.مالکی در ادامه به ریاض هشدار داد و اعلام کرد که پایان رژیم سعودی‌ها نیز مانند رژیم صدام و بعثی‌های عراق است.

مالکی ادامه داد: به صراحت اعلام می‌کنم که بر هیچکس پوشیده نیست عربستان مسئول کشتار همه مسلمانان است و باید گفت ثروت‌هایی که خداوند در این کشور قرار داده به ابزاری برای کشتار و دخالت در امور کشورهای دیگر تبدیل شده است. نخست وزیر عراق عنوان داشت: من به نظام عربستان نصیحت می‌کنم و اعلام می‌کنم که آنها نیاز به یک راهنما برای یافتن راه درست دارند چرا که چنین اقداماتی نه تنها به نفعشان نیست بلکه آنها مسئول خون مسلمانان هستند. وی در خصوص دولت آتی عراق نیز گفت: بهترین راه تشکیل دولت اکثریت است و عراق جز از طریق دولت اکثریت از بحران کنونی خلاص نمی‌شود.

 

عصیان دختر حکمران عربستان

«سحر بنت عبدالله بن عبدالعزیز» یکی از دختران حکمران عربستان که به همراه سه تن از خواهران خود در جده تحت بازداشت است، در پیامی ویدئویی خواستار قیام مردمی علیه حکومت آل سعود شد.در این پیام ویدئویی آمده است: با احترام به شهدا و برای آزادی زندانیان از زندان، این افتخار من است که مفهوم آزادی، حقوق و کرامت انسانی را از شما بیاموزم.

 

خردسالترین اسیر جهان در دست تروریستهای سوریه

تروریستهای سوری با انتشار تصویر یک کودک زیر دو سال، وی را کم‌سن‌وسالترین اسیر سوری در دست تروریستها معرفی کردند. تروریستهای سوری تصویر یک کودک زیر دو سال را که روی زمین زانو زده و توسط تروریستهای مسلح احاطه شده منتشر کردند. یکی از پایگاههای خبری وابسته به جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه با انتشار این تصویر اعلام کرد کودک مذکور که از طوایف ارمن و از ساکنان شهر «کسب» است در دست جبهه النصره است. در تصویر منتشر شده کودک دو ساله توسط تروریستها و با سلاح محاصره شده است که انتشار این تصویر انتقاد شماری از کاربران اینترنتی را در پی داشت.


در ایجاد دانشگاه در انگلستان تعجیل کنید

بر اساس آمار منتشره از تحقیق جنبش زنان اتحادیه دانشجویی دانشگاه کمبریج انگلستان، نیمی از دانشجویان این دانشگاه در دوران تحصیل مورد اذیت و آزار جنسی قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، چهل و شش درصد از دو هزار و 126 دانشجوی شرکت کننده در این تحقیق مورد اذیت و آزار جنسی و 4.4 درصد از آنها مورد حمله جنسی شدید قرار گرفته‌اند.
 تقریباً همه این تعرضهای جنسی در محوطه دانشگاه واقع شده و 98 درصد از قربانیان این حوادث، به علت ترس از متهم شدن به دروغگویی و یا احساس شرم، این موضوع را به مقامات دانشگاه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

 

وزیر اطلاعات: ایران با وطن دوستی آباد می‌شود

وزیر اطلاعات گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) گفته‌اند سرزمین‌ها با وطن دوستی آباد می‌شود؛ ایران نیز با وطن دوستی آباد خواهد شد.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در محل قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز از توابع شهرستان قشم افزود: وطن دوستی نیز از غیرت مسلمانی و غیرت ایرانی نشأت می‌گیرد و تا زمانی که این غیرت در ایرانیان است؛ دشمن رویای دست اندازی به خاک پاک ایران اسلامی را به گور خواهد برد.
وزیر اطلاعات رشادت‌های ایرانیان را عامل جاودانگی نام خلیجفارس دانست و گفت: امروز همه دنیا دریافته است که سرزمین ایران؛ بیشه شیران است و خلیج فارس؛ خلیج همیشه فارس است.

 

رشوه‌ی 100 میلیون دلار حاکم عربستان به پسر نخست وزیر ترکیه

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سزگین تانری کولو» نفر دوم حزب «جمهوریخواه خلق» بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه نیز هست، خواستار توضیح «رجب طیب اردوغان» در ارتباط با کمک مالی حاکم عربستان به فرزندش «بلال اردوغان» شد. به گفته کولو، «عبدالله بن عبدالعزیز» حاکم عربستان، مبلغ 99 میلیون و 990 هزار و 990 دلار وجه نقد به حساب یک بنیاد متعلق به بلال اردوغان واریز کرده است.
کولو همچنین از دولت خواست درباره اعطای مجوز به ملک عبدالله برای احداث هتل در شهر اسلامبول نیز توضیح دهد. این مجوز 26 آوریل 2012 (شش اردیبهشت 1391) دو ماه پس از کمک نقدی ملک عبدالله به فرزند اردوغان، اعطا شده بود.

***

پرسش یک ایرانی روستانشین از آزادگان جهان

اینجانب یک کارگر روستایی بی‌سواد ایرانی و ایران‌دوستم و یک پرسش از فردفرد انسانها و مخصوصا از ملت آمریکا دارم و می‌دانم در تمام دنیا انسانهای خوب و بد وجود دارد؛ اما همه دوست دارند زنده و سالم باشند. بنابراین از تمام افراد خوب یا بد و متوسط جهان به خصوص مردم و دولت آمریکا که خود را قیم جهان و صلح‌طلب می‌داند ، میپرسم یک کشور  با 230 سال تاریخ، حق دارد که سلاح هسته‌ای  داشته باشد که هیروشیما را نابود سازد و در کره جوی خون و آتش برپا نماید و در ایران ، 28 مرداد 1332 جلو خانه مخفیگاه زاهدی 700 جنازه را در گورستان جمعی مسگرآباد دفن نمایند و به نام داشتن اتم کشور عراق ویران گردد و چند میلیون کشته شوند یا افغانستان را به خون و آتش بکشد اما ایران با 7034 سال تاریخ تمدن حق داشتن انرژی هسته‌ای برای صلح نداشته باشد.

گودرزی ـ یک کارگر بیسواد دهاتی ولی ایرانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه