پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت مجله دو فصلنامه علمی ـ تخصصی «ادبیات پارسی معاصر» منتشر شد

مجله

دو فصلنامه علمی ـ تخصصی «ادبیات پارسی معاصر» منتشر شد

مقالاتی درباره شفیعی کدکنی، منزوی، چوبک و اخوان ثالث

نخستین دو فصلنامه علمی تخصصی «ادبیات پارسی معاصر» توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد. دکتر حمیدرضا آیت اللهی مدیر مسئولی و دکتر ابوالقاسم رادفر سردبیری این نشریه علمی تخصصی را بر عهده دارند. در این شماره از «ادبیات پارسی معاصر»، 10 استاد، استادیار و دانشیار دانشگاه ها و مراکز علمی کشور با هئیت تحریریه همکاری داشته‌اند.

در 130 صفحه این مجله 7 مقاله از 11 نویسنده منتشر شده است. بررسی ویژگی‌های زبانی و محتوایی روزنامه وقایع اتفاقیه (نوشته زهرا انصاری)، صنایع بدیعی در شعر نو (نوشته تقی پورنامداریان و ناهید طهرانی ثابت)، تحلیل ساختارگرایانه رمان‌هایی از 4 نویسنده زن (نوشته مصطفی دشتی آهنگر)، تجلی اسطوره در شعر شفیعی کدکنی (نوشته ملیحه کریمی پناه و ابوالقاسم رادفر)، هنجار گریزی در مجموعه شعر از این اوستا (اسحاق طغیانی، سمیه صادقیان)، تکرار واژه؛ یکی از شگردهای برجسته سازی در غزل حسین منزوی (نوشته فاطمه مدرسی و رقیه کاظم زاده) و مطالعه شکلی و ساختاری داستان‌های صادق چوبک (نوشته رحمان مشناق فر)، عناوین مقالات نخستین شماره این نشریه هستند. خلاصه انگلیسی مقالات نیز در نشریه درج شده است.

علاقه مندان برای تهیه دو فصلنامه علمی ـ تخصصی «ادبیات پارسی معاصر» می توانند با شماره تلفن 88053935 تماس گرفته یا به تارنمای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید