جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت مجله انتشار مجله «انشا و نویسندگی ـ شمارۀ 38»

مجله

انتشار مجله «انشا و نویسندگی ـ شمارۀ 38»

 

مجلۀ انشا و نویسندگی ماهنامه‌ای است آموزشی، پژوهشی، خبری، تحلیل، اطلاع‌رسانی که به‌عنوان رسانه‌ای مکتوب، تلاش می‌کند ضمن نقد و بررسی وضعیت نوشتن در کشور و معرفی و نقد روش‌های نهادهای متولّی فرهنگ عمومی در این زمینه، موجد راهکارهای مؤثر در حوزۀ نوشتن باشد. وسعت حوزۀ نوشتن موجب می‌شود تا مخاطبان مجله همۀ افراد جامعه باشند که در کسوت معلّم، استاد، پدر، مادر، دانشجو، دانش‌آموز و کارمند ظاهر می‌شوند. این مجله را می‌توان جزو گروه نشریات تخصصی با هدف‌گذاری جذب مخاطب خاص و عام و تأکید بیشتر بر مخاطب عام دانست؛ چرا که مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای آن، علاوه بر بیان تخصصی مطالب حوزۀ ادبیات و نوشتار، برای نویسندگان نوپا و علاقه‌مندان به نویسندگی نیز مفید است.
    در این شماره از مجلۀ انشا و نویسندگی که ویژۀ «داستان» است، این مطالب منتشر شده: در بخش کارگاه داستان طلا ‌نژادحسن این عناوین به چشم می‌خورد: «کابوس بانوی قصه‌ها»، بهین بابایی؛ «مهرۀ سرخ من»، بهاره رحمت؛ «روزت چطور گذشت؟»، سیّده سمیه سیّدیان؛ «معرکه»، سیاوش شاهیده‌پور؛ «من یا آقابزرگ»، فرح میکانیکی؛ «پیله‌های علف»، معصومه قیطاسی.
    در بخش کارگاه داستان سیامک گلشیری این مطالب آمده است: «شمعدانی قرمز»، رزیتا بهزادی؛ «پناه می‌آورم/ لیلی/ درماندگی/ بندر آفتاب»، رکسانا ایور؛ «یارو»، زهره طاهرخانی؛ «گالش سیاها»، مرضیه کیانیان.
    در بخش کارگاه داستان محمدجواد جزینی نیز مطلبی با عنوان «من نویسنده» به قلم روح‌الله کریمی درج شده است. در ادامۀ این بخش نیز داستان‌ها و مقالات دیگر به چاپ رسیده که عبارت‌اند از: «سرنوشت خروس»، زهرا طاهری؛ «برّۀ قربانی»، ترجمۀ پروین طلی؛ «موجودی تمام و کمال خونه»، افسانه ایرانی؛ «اهمیت شخصیت‌پردازی در نویسندگی»، ترجمۀ بهزاد صادقیان؛ «سفری به دنیای هولدن در ناتوردشت»، علی ملکیان؛ «داستانک»، فرزین نوبرانی.
 «انشا»، «نوشتن»، «طنز»، »تئاتر» و «ویرایش» دیگر بخش‌های این شمارۀ مجلۀ انشا و نویسندگی را تشکیل می‌دهند.

 

منبع: فرهنگستان زبان و ادب فارسی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه