پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش جام‌جهانی فوتبال؛ برزیل، هلند، شیلی و مکزیک در جمع شانزده تیم برتر جام

ورزش

جام‌جهانی فوتبال؛ برزیل، هلند، شیلی و مکزیک در جمع شانزده تیم برتر جام

البته پیش از آغاز دور سوم این بازی‌ها بودند تیم‌هایی مانند هلند و شیلی که با بازی‌های زیبای خود در گروه B رقابت‌ها پیش از مسابقه سوم صعود خود را مسجل کرده بودند اما درخشش دروازه‌بان مکزیک برابر برزیل در دومین بازی گروه A موجب شده بود تا داستان صعود میزبان مدعی و پرآوازه جام به روز آخر کشیده شود.

nike-dunk-low-coast-uncl | Giftofvision , Streetwear, Sneaker News and Release Dates

سرانجام دور سوم و نهایی مرحله گروهی جام‌جهانی فوتبال برارسید تا اندک اندک چهره شانزده تیم برتر مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود. البته پیش از آغاز دور سوم این بازی‌ها بودند تیم‌هایی مانند هلند و شیلی که با بازی‌های زیبای خود در گروه B رقابت‌ها پیش از مسابقه سوم صعود خود را مسجل کرده بودند اما درخشش دروازه‌بان مکزیک برابر برزیل در دومین بازی گروه  A موجب شده بود تا داستان صعود میزبان مدعی و پرآوازه جام به روز آخر کشیده شود.


به گزارش تابناک، برزیل، کرواسی و مکزیک سه تیمی بودند که در آخرین روز رقابت‌های گروه  A جام‌جهانی شانس صعود از گروه‌شان را داشتند و سرانجام این برزیل بود که به مدد آتش‌بازی نیمار و یارانش دومین «چهارتایی» کامرون را در این جام‌رقم زد تا طلایی‌پوشان صدرنشین گروهشان شوند. در سوی مقابل هم تیم خوب مکزیک با برتری ۳-۱ برابر کرواسی در یک بازی مهم و حساس به عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله بعدی رقابت‌های جام‌جهانی شد تا کواچ جوان و تیم پرستاره‌اش وداعی تلخ و زودهنگام با جام‌جهانی داشته باشند.


حالا برزیل بزرگ باید به مصاف یکی از پدیده‌های جام یعنی شیلی برود که از همین الان می‌توان تضمین کرد یکی از زیباترین بازی‌ها جام خواهد بود. چه اینکه رویارویی دو تیم هجومی از منطقه آمریکای جنوبی تب فوتبال را در نیمه نهایی بی شک بالا خواهد برد و در سوی مقابل هلند زیبا باید با مکزیک سختکوش دیدار کند.

شیرهای رام نشدنی هیچ رنگ بویی از عقبه پرافتخار خود نداشتند. آن‌ها در سه بازی ۹ گل دریافت کردند و با قرار گرفتن در انتهای جدول گروه‌شان وداعی تحقیرآمیز با جام بیستم داشتند.
تیم‌های ملی برزیل و کامرون از ساعت 30 دقیقه بامداد امروز در آخرین دیدار خود در گروه A رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا به مصاف هم رفتند، دیداری که به برتری 4 بر یک برزیل انجامید تا این تیم با هفت امتیاز و تفاضل گل 5+ به عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات شود.
ستاره بی و چرای این بازی نیمار بود که دو بار در دقایق 17 و 34 موفق به گلزنی شد، گل‌هایی که یکی از آنها در دقیقه 26 توسط ژوئل ماتیپ پاسخ گفته شد تا نیمه نخست به برتری 2 بر یک برزیل بیانجامد.


در نیمه دوم برزیل همچنان ابتکار عمل را در دست داشت و دو بار دیگر توسط فرد (49) و فرناندینهو (84) به گل رسید تا با پیروزی 4 بر یک مقابل شیرهای رام نشدنی کامرون مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 صعود کرده و حریف شیلی، تیم دوم گروه B شد.


صعود مکزیک به لطف درخشش رافا ماکز


شاید عجیب به نظر بیایید و کاپیتان پابه‌سن گذاشته مکزیک ستاره بازی حساس کرواسی مکزیک بود. بعد از درخشش عجیب دروازه‌بان مکزیک در دیار با برزیل این‌بار نوبت کاپیتان مارکز بود که بعد از سال‌ها دوری از مرکز توجهات به ستاره میدان جام‌جهانی بدل شود. او امشب یکی از گل‌های مکزیک را به ثمر رساند و در کسب پیروزی این تیم نقش موثری دات.


مکزیک و کرواسی در حساس‌ترین دیدار این گروه به مصاف هم رفتند که مکزیک موفق شد با نتیجه 3 بر یک کرواسی را شکست دهد.


کرواسی و مکزیک در دیدار این گروه که به صورت همزمان برگزار شد، در پایان نیمه نخست به تساوی بدون گل رضایت دادند. مکزیک در نیمه دوم کاملا بر بازی مسلط شد و توانست سه بار دروازه کرواسی را باز کند. رافائل مارکس کاپیتان مکزیک در دقیقه 72 موفق شد با ضربه سر گل نخست تیمش را به ثمر برساند. آندرس گواردادو و خاویر هرناندس نیز دیگر گل‌های مکزیک را در این دیدار به ثمر رساندند. ایوان پریسیچ هم در دقیقه 88 موفق شد یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند. در دقایق پایانی مسابقه، آنته‌ربیچ که به جای ایویکا اولیچ به میدان آمده بود، با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد. این دیدار با برتری 3 بر یک مکزیک به پایان برسد و شاگردان کواچ از دور رقابت‌های جام بیستم کنار رفتند.


نارنجی ها صدر نشین شدند


شیلی و هلند در حالی شب‌گذشته به مصاف هم رفتند که هر دو تکلیف هوادارانشان را پیش از این مشخص کرده بوند. نخست اینکه هر دو با دو پیروزی حضورشان در جمع هشت تیم را قطعی کرده بودند و دیگر انکه هر دو با بازی‌های زبا و دوست‌داشتنی هوادارانشان را از جهت یک نمایش زبا و پسندیدنی در جام‌جهانی راحت کرده بودند. دیدار ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه کورینتیانس در واقع رویارویی دو تیمی بود که پیش از این از پس قهرمان دوره قبل جام‌جهانی به خوبی برآمده بودند و با شکست اسپانیا مدعی قهرمانی را راهی خانه کرده بوند.


هلند و شیلی برای سرگروه شدن به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2 بر صفر هلند به پایان رسید.


لاله‌های نارنجی که در این دیدار روبین فان پرسی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند در نیمه دوم به بازی مسلط شده و توانستند هر سه امتیاز بازی را از آن خود کنند. "فر" در دقیقه 77 موفق شد با ضربه سر دروازه شیلی را باز کند. در ادامه مسابقه شیلی چند فرصت گلزنی به دست آورد که نتوانست از آنها استفاده کند. در دقیقه 90 مسابقه ممفیس موفق شد پاس روبن را به گل دوم هلند تبدیل کند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر لاله‌های نارنجی به پایان برسد.


پیروزی بی‌ارزش لاروخا


اسپانیا در این جام همه را ناامید کرد. تیم مدعی قهرمانی دل‌بوسکه با شکس تحقیرآمیز برابر هلند و در ادامه دومن شکست برابر شیلی از جام حذف شد تا نسل طلایی فوتبال این کشور وداعی تلخ با دنای فوتبال داشته باشند. خیلی‌ها معتقدند تحقیر اسپانیا در این جام در واقع مرگ تیکی‌تاکا هم بود اما خیلی‌های دیگر هم معتقدند این نه مرگ تیکی‌تاکا که پایان نسل طلایی فوتبال اسپانیا بود و باید منتظر ظهور جوانان لاروخا در سال‌های آینده باشیم.


تیم دل‌بوکسه امشب کار سختی برابر استرالیا نداشت و با سه گل از سد کانگورها گذشت. تیم‌های ملی استرالیا و اسپانیا از ساعت 20 و 30 دقیقه امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بایکسادای شهر کوریتیبا به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار تشریفاتی، ماتادورها با سه گل به برتری رسیدند.


نماینده آسیا و قهرمان دوره قبلی جام جهانی که با شکست برابر هلند و شیلی خود را حذف شده می‌دیدند، در این بازی تشریفاتی برای حفظ حیثیت خود به مصاف هم رفتند که نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود اسپانیا به اتمام رسید. برتری شاگردان دل‌بوسکه در نیمه دوم علاوه بر حفظ شدن، بر کیفیتش نیز افزوده شد و اسپانیایی‌ها موفق شدند دو گل دیگر هم به ثمر برسانند.
گل‌های این دیدار را داوید ویا (36)، فرناندو تورس (69) و خوان ماتا (82) به ثمر رساندند تا مدافع عنوان قهرمانی، با یک پیروزی پر گل با این دوره از رقابت‌ها خداحافظی کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه