چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر؛ شکست سرخابی‌ها، برد فجر، سایپا و صبا

ورزش

هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر؛ شکست سرخابی‌ها، برد فجر، سایپا و صبا

دومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور با شکست تیم‌های مدعی استقلال و پرسپولیس مقابل ساسپا و فجر و تداوم صدرنشینی صبای قم، فجر و سپاهان پیگیری شد. با نتایجی که در دیدارهای این هفته رقم خورد، تیم‌های صبای قم، فجرسپاسی شیراز و سپاهان اصفهان با امتیاز مشابه (شش امتیاز) و به حکم تفاضل گل رتبه‌های نخست تا سوم جدول رده بندی جام بر‌تر را در اختیار دارند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Nike

هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با برگزاری 9 بازی در شهرهای گوناگون پیگیری شد که طی آن تیم‌های راه آهن، فجرسپاسی شیراز، سایپای البرز، صبای قم، سپاهان اصفهان و نفت تهران مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و سه بازی نیز به نتیجه تساوی انجامید.

به گزارش «تابناک»، هفته دوم لیگ بر‌تر فوتبال دیشب از ساعت ۲۲ همزمان با شش دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی‌ها سپاهان برابر حریف خود پیروز شد و تراکتورسازی برابر پیکان به تساوی رسید.

همچنین دیدار استقلال و سایپا نیز از ساعت ۲۲: ۳۰ آغاز شد که در پایان سایپا دو بر یک به برتری رسید.

نخستین شکست آبی‌ها با نکونام
استقلال مقابل سایپا شکست خورد

استقلال در روزی که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت نداشت، نخستین شکست خود را برابر سایپا تجربه کرد.
در آخرین دیدار هفته دوم لیگ بر‌تر فوتبال استقلال که از ساعت ۲۲: ۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفته بود، در پایان با نتیجه دو بر یک مغلوب این تیم شد تا نخستین شکست خود را در فصل جدید متحمل شده باشد.

در نیمه نخست سایپایی‌ها بیشتر از استقلال توپ و میدان را در اختیار داشتند و حتی شوت سعید دقیقی که پس از برخورد با تیر افقی دروازه به گفته نصیرزاده کار‌شناس داوری به گل تبدیل شده بود، از سوی داور تشخیص داده نشد و تلاش دو تیم در این نیمه نتیجه‌ای در بر نداشت.

بنا بر این گزارش، در آغاز نیمه دوم استقلال که به پیروزی در این بازی می‌اندیشید، بازیکنانی چون آرش برهانی و رودریگو توزی را به میدان فرستاد اما این سایپا بود که در دقیقه ۶۳ به وسیله اسحاق سبحانی از روی یک ضربه کرنر به گل نخست رسید.

آبی‌پوشان که چیزی برای از دست دادن نداشتند، حملات خود را با شدت بیشتری روی دروازه سایپا دنبال کردند تا اینکه اشتباه رحمان احمدی در محوطه جریمه، باعث شد توپ جلوی پای آرش برهانی بیفتد و او هم با یک پاس خوب سیاوش اکبرپور را در مقابل دروازه خالی صاحب توپ کرد تا استقلال به وسیله اکبرپور گل تساوی را به ثمر برساند اما خوشحالی استقلالی‌ها و هوادارانشان تنها یک دقیقه دوام داشت، چرا که سعید دقیقی در نخستین حمله پس از گل استقلال با یک حرکت زیبای انفرادی گل دوم سایپا را به ثمر رساند.

در دقایق پایانی بازی نیز جیلوید ساموئل، آخرین بازیکن تعویضی استقلال بود که وارد زمین شد؛ اما توپ‌های بلند آبی‌پوشان استقلال و بازی مستقیم این تیم سودی نداشت تا این تیم هم مثل پرسپولیس در هفته دوم لیگ نخستین شکست خود را تجربه کند.

سایپا با این پیروزی چهار امتیازی شد و به رده ششم جدول صعود کرد. استقلال هم سه امتیازی ماند و پایین‌تر از پرسپولیس در رده نهم جدول قرار گرفت.

نتایج شش بازی دیشب به شرح زیر است:

فولاد یک ـ سپاهان سه

گل‌ها: رادومیر جلاویچ دقیقه ۲۰، امید ابراهیمی دقیقه ۳۷ و جواهیر سوکای دقیقه ۷۶ برای سپاهان و اسماعیل شریفات دقیقه ۴۲ برای فولاد

پیکان یک ـ تراکتورسازی یک

گل: حمیدرضا دیوسالار دقیقه ۵۳ برای پیکان و احسان حاج صفی دقیقه ۸۳ برای تراکتورسازی

ذوب‌آهن یک ـ صبای قم ۲

گل: سینا عشوری دقیقه ۵۲ برای ذوب‌آهن و میلاد نوری در دقایق ۸۲ و ۲+۹۰ برای صبا
ملون دو ـ نفت آبادان دو
گل: جلال رافخایی دقیقه یک و پژمان نوری دقیقه ۷۶ برای ملوان و سیامک کوروشی، مدافع ملوان (دقیقه ۵۲ گل به خودی) و سیامک سرلک دقیقه ۸۷ برای نفت آبادان

مس صفر ـ نفت تهران یک

گل: محمد حسین مهرآزما (دقیقه یک)
هادی شکوری، مدافع نفت تهران دقیقه ۶۰ با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

آلومینیوم صفر ـ داماش صفر

برتری فجرسپاسی برابر تیم پرسپولیس

همچنین در نخستین شب بازی‌ها تیم فوتبال پرسپولیس در چهارچوب هفته دوم لیگ بر‌تر از ساعت ۲۲: ۳۰ سه شنبه و در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف فجرسپاسی رفت که این دیدار با برتری سه بر دو فجر پایان یافت.
 
امیرحسین فشنگچی در دقیقه پانزدهم و محمد قاضی در دقیقه ۳+۹۰ برای پرسپولیس گلزنی کردند و عباس محمدرضایی در دقیقه ۵۲، رضا حقیقی در دقیقه ۷۶ از روی نقطه پنالتی و محمد مهدی‌نظری در دقیقه ۱+۹۰ گل‌های فجرسپاسی را به ثمر رساندند.
 
بدین ترتیب محمود یاوری، پیر‌ترین مربی لیگ بر‌تر ایران توانست مانوئل ژوزه پرتغالی را که ملقب به فرگوسن مصر است، شکست دهد.
 
پرسپولیس به دلیل رویدادهای رخ داده در دیدار فصل گذشته با داماش گیلان به حکم کمیته استیناف باید دو دیدار خانگی‌اش را بدون تماشاگر برگزار کند و این نخستین بازی بدون بیننده سرخپوشان بود.
 
سعید بخشی‌زاده داور مسابقه به سیدجلال حسینی از پرسپولیس و محمدمهدی نظری از فجرسپاسی کارت زرد نشان داد.
 
در نخستین دیدار هفته دوم لیگ بر‌تر نیز راه آهن از ساعت ۲۲ به مصاف تیم گهر زاگرس رفت و سه بر یک به پیروزی رسید.
 
ترکیب تیم پرسپولیس:
 
شهاب گردان، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، حمید علی‌عسگر (از دقیقه ۷۴ محمد نوری)، حسین ماهینی، روبرتو سوسا، سامان آقازمانی، علی کریمی، امیرحسین فشنگچی (از دقیقه ۵۹ جواد کاظمیان)، کریم انصاری‌فرد (از دقیقه ۶۴ محمد قاضی)
 
سرمربی: مانوئل ژوزه

ترکیب تیم فجرسپاسی:
 
وحید شیخ ویسی، سعید قزلکچی، خالق شفیعی (از دقیقه ۴۰ دیگو ماکزیما)، محمد آفند، علیرضا جلیلی، رضا حقیقی، عباس محمدرضایی (از دقیقه ۸۳ امید خلیلی)، حمید جوکار، مجتبی ترشیز، محمد مهدی نظری و بابک لطیفی (از دقیقه ۶۱ بابک لطیفی)
 
سرمربی: محمود یاوری

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه