جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته پنجم لیگ برتر؛ آغاز دوباره پس از سکته اول/ فوتبال و تماشاگران در خدمت زلزله‌زدگان

ورزش

هفته پنجم لیگ برتر؛ آغاز دوباره پس از سکته اول/ فوتبال و تماشاگران در خدمت زلزله‌زدگان

هفته پنجم لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که سایه زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی روی بازی‌ها افتاده است و درآمد حاصل از بلیت فروشی مسابقات این هفته به زلزله زدگان اختصاص می‌یابد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | New Balance 530 Lifestyle Unisex Beyaz Spor Ayakkabı Kadin Spor Ayakkabı & Sneaker 4127850 , Network-presidentsShops

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال بعد از 11 روز وقفه از روز جمعه مجددا آغاز می‌شود و در این روز هشت تیم رو در روی همدیگر قرار می‌گیرند. این در حالی است که بعد از برنامه نود، فوتبال کاملا تحت تاثیر زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و طبق اعلام سازمان لیگ، درآمد این هفته از بازی‌ها به مردم زلزله زده اختصاص می‌یابد.

چهار مسابقه روز اول هفته پنجم لیگ برتر از ساعت 22 جمعه آغاز می‌شود که برنامه این بازی‌ها به شرح زیر است:

* فولاد خوزستان - مس کرمان
مس کرمان در حالی در پنجمین مسابقه خود باید به مصاف فولاد برود که شرایط خوبی ندارد و با یک امتیاز در کنار تیم‌های گهر و نفت آبادان در انتهای جدول قرار دارد. ابراهیم قاسمپور سرمربی مس به واسطه همین نتایج و اقدامات لیدرها در کرمان به شدت تحت فشار است و به نظر می‌رسد فقط پیروزی در این بازی حساس می‌تواند او را از خطر برکنار نجات بدهد. مقابل مس تیمی بازی می‌کند که در دو بازی اخیر خود موفق شده است چهار امتیاز کسب کند و خود را به رده یازدهم جدول برساند. فولاد خوزستان برای بازیکن مصدوم و محروم ندارد و با ترکیب کامل برابر مس قرار می‌گیرد.

* صبای قم - فجرسپاسی شیراز
محمود یاوری و یحیی گل محمدی باتجربه ترین و کم تجربه ترین مربیان لیگ دوازدهم هستند. آنها با تیم جوان و بی ادعای خود این فصل را ایده آل شروع کردند و هر کدام برای مدتی مزه صدرنشینی را هم چشیدند. این مسابقه قبل از هرچیزی تحت تاثیر استعفای ناگهانی یحیی گل محمدی قرار دارد که روز سه شنبه و در جریان تمرینات تیمش از بازیکنانش خداحافظی کرد. البته مسئولان باشگاه صبا تاکید کرده‌اند که با این استعفا مخالفت کرده‌اند  گل محمدی قطعا روی نیمکت تیمش خواهد نشست. صبا در آخرین مسابقه خود موفق شد پرسپولیس را با نتیجه 2 بر صفر شکست بدهد تا همچنان در جمع بالانشینان جدول باقی بماند. فجر سپاسی هم در بازی برابر ملوان شکست خورد تا با 9 امتیاز و اختلاف گل کمتر، در رده چهارم جدول قرار بگیرد.

* آلومینیوم هرمزگان - راه آهن
بدون شک باید راه آهن را جزو تیم‌هایی دانست که تعطیلات 11 روزه لیگ برای آنها فرصت طلایی به حساب می‌آمد. دایی راه آهن را برای برپایی اردوی آماده سازی به اردبیل برد و در این شهر فرصت از دست رفته بدنسازی پیش از فصل جبران کرد. راه آهن روز جمعه در بندرعباس و مقابل تیمی بازی می‌کند که به انجام بازی بسته و دفاعی شهرت دارد. اکبر میثاقیان با تیم صعود کرده آلومینیوم هرمزگان توانسته است سه تساوی به دست بیاورد و به لطف این سه امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار بگیرد. باید دید شاگردان علی دایی که به تازگی تمرینات پرفشار بدنسازی را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانند در آب و هوای گرم بندرعباس مقابل آلومینیوم پیروز شوند یا اینبار هم این مسابقه با تساوی به پایان می‌رسد.

* نفت تهران - پیکان تهران
تیم نفت تهران در حالی به مصاف پیکان می‌رود که در آخرین مسابقه خود توانست شش گل به نفت آبادان بزند و تمام نگاه‌ها را به خود جلب کند. حالا منصور ابراهیم‌زاده به ترکیب ایده آلش رسیده است و به تدریج تیم خود را به صدر جدول نزدیک می‌کند. در مقابل عبدالله ویسی با پیروزی برابر گهر دورود تاحدودی از فشارهایی که روی او وجود داشت فرار کرد و شرایط تیمش را بهبود بخشید. ویسی برای اینکه ثابت کند نتیجه هفته گذشته اتفاقی نبوده است کار سختی دارد و باید نفت تهران را از پیش رو بردارد. نقطه اشتراک هر دو تیم این است که تماشاگر چندانی ندارند و میزبان و میهمان بودن برای آنها بی معناست.

 برنامه کامل مسابقات هفته پنجم به شرح زیر است:

جمعه - 27/5/91
* فولاد خوزستان - مس کرمان، ساعت 22، ورزشگاه تختی اهواز
* صبای قم - فجرسپاسی شیراز، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* آلومینیوم هرمزگان - راه آهن، ساعت 22، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
* نفت تهران - پیکان تهران، ساعت 22، ورزشگاه شهید دستگری تهران
شنبه - 28/5/91
* سپاهان اصفهان - سایپای البرز، ساعت 22، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
یکشنبه - 29/5/91
* داماش گیلان - پرسپولیس تهران، ساعت 19:10، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* گهر دورود - ذوب آهن اصفهان، ساعت 19:10، ورزشگاه انقلاب کرج
* تراکتورسازی تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت 19:40، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* استقلال - ملوان بندرانزلی، ساعت 21:30، ورزشگاه آزادی تهران

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه