جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش بازگشت قلعه‌نویی برای نجات آبی‌های متزلزل - هشت تیم به دنبال اولین برد هستند

ورزش

بازگشت قلعه‌نویی برای نجات آبی‌های متزلزل - هشت تیم به دنبال اولین برد هستند

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته سوم لیگ درحالی سه‌شنبه شب با انجام هفت بازی به پایان می‌رسد که جنوبی‌ها در اندیشه جبران ناکامی ابتدای فصل هستند، فجر و سپاهان هم برای رسیدن به سومین پیروزی به میدان می‌روند و استقلال هم برای جلوگیری از افزایش حاشیه‌ها باید تیم بحران‌زده ذوب‌آهن را شکست دهد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | adidas criticism on children quotes for women MX Blue Release Date - SBD - adidas zx flux navy on feet conversion rate

به گزارش خبرنگار مهر، سومین هفته از دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا سه‌‍شنبه درحالی با برگزاری هفت مسابقه به پایان می‌رسد که هشت تیم در فکر رسیدن به نخستین پیروزی در لیگ هستند. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای روز دوم از هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور خواهیم داشت:

داماش گیلان - پیکان تهران
خروج از بحران با سرمایه‌گذاری شرکت صدرا؛ این نخستین مسابقه داماش پس از پشت سرگذاشتن بحران مالی ماه‌های اخیر است. داماشی‌ها پس از تحمل روزهای سخت می‌خواهند نخستین پیروزی لیگ دوازدهم را برابر پیکان کسب کنند تا در جدول رده بندی جایگاهی مناسب به دست آورند. برابر شاگردان هرندی، پیکان با هدایت ویسی قرار خواهد گرفت که نتوانسته است در دو هفته اخیر انتظارات را برآورده کند. پیکانی‌ها هم در فکر رسیدن به نخستین پیروزی در زمین داماش هستند تا شاید به وضعیت خود سروسامان داده و در ادامه لیگ از بین قعرنشینان فاصله بگیرند.

فجرسپاسی شیراز - صنعت نفت آبادان
پیروزی برابر ذوب‌آهن و شکست دادن پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی آغاز بسیار خوبی را برای فجر در لیگ دوازدهم رقم زد. پیرترین سرمربی ایرانی لیگ پس از مغلوب کردن تیم پیرترین مربی پرتغالی لیگ، در اندیشه شکست دادن دیگر تیمی است که هدایت آن برعهده مربی پرتغالی است، تا شاید با پیروزی در این بازی جمع امتیاز زردپوشان شیرازی به عدد 9 برسد. از سوی دیگر گرچه آبادانی‌ها لیگ را با باخت آغاز کردند اما تساوی در انزلی نتیجه خوبی برای آنها بود. برزیلی‌های خوزستان در دومین بازی متوالی خارج از خانه در اندیشه رسیدن به نخستین برد در لیگ دوازدهم هستند تا بتوانند انتظارات هواداران متعصب آبادانی را برآورده کرده و به وضعیت‌شان سروسامان دهند.

نفت تهران - آلومینیوم هرمزگان
تساوی خانگی برابر راه آهن با پیروزی شیرین در کرمان برای شاگردان ابراهیم‌زاده همراه شد تا این مربی در تیم جدیدش به نخستین سه امتیاز دست یابد. نفتی‌ها در بازی سوم میزبان آلومینیومی هستند که هرچند در دو بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده اما نشان داده است می‌تواند برای هر تیمی دردسر ساز باشد. شاگردان میثاقیان در حالی در تهران به فکر نخستین پیروزی در فصل جاری و فرار از بحران نتیجه‌گیری هستند که شاگردان ابراهیم‌زاده هم می‌خواهند دومین برد فصل را در خانه جشن بگیرند.

سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران
شکست دادن مس کرمان در اصفهان و فولاد در اهواز کار بزرگی بود که مردان زردپوش کرانچار در آغاز لیگ دوازدهم آن را رقم زدند. این بار اما رقیب قهرمان سه دوره گذشته لیگ، راه‌آهنی است که پس از تغییرات مدیریتی و رفع مشکلات مالی، روند رو به رشدی داشته و بازیکنان این تیم با انگیزه‌ای به مراتب بیشتر به میدان می‌آیند. تغییرات مثبت در تیم راه‌آهن می‌تواند برای هر تیمی دردسرساز باشد، به همین دلیل سپاهانی‌ها در این بازی خانگی برای رسیدن به سومین پیروزی متوالی کاری دشوار را پیش رو خواهند داشت.

این بازی البته مجالی است برای رویارویی دوباره علی دایی و زلاتکو کرانچار. دایی که سه فصل پیش به عنوان جانشین کرانچار هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت به دنبال اثبات توانایی خود به این مربی کروات است. دایی در نبرد سال گذشته به کرانچار باخت و امیدوار است این بار با دست پر میدان را ترک کند.

سایپای البرز - فولاد خوزستان
کمتر کسی انتظار داشت سایپا پس از جدایی نفراتی همچون انصاریفرد و منوچهری بتواند لیگ دوازدهم را با متوقف کردن نایب قهرمان فصل گذشته و پیروزی مقابل استقلال در تهران آغاز کند. نارنجی‌پوشان البرزی در بازی سوم میزبان فولادی هستند که لیگ را غیرمنتظره شروع و از دو بازی اخیر تنها یک امتیاز بدست آورده است. فرکی درحالی تیمش را در کرج به میدان می‌فرستد که می‌داند در صورت کسب نکردن نتیجه خوب در این بازی، کاسه صبر هواداران اهوازی لبریز خواهد شد. فولادی‌ها در این بازی مهم به فکر رسیدن به نخستین برد در لیگ سیزدهم هستند، در مقابل سایپا نیز در نخستین بازی خانگی‌اش در فصل جاری به رساندن امتیازش در جدول لیگ به عدد 7 می‌اندیشد و دستیابی به نخستین برد در ورزشگاه انقلاب کرج.

استقلال - ذوب‌آهن اصفهان
تیم پرستاره قلعه‌نویی همانند سرخپوشان پایتخت خیلی زود طعم شکست را چشیدند. استقلالی‌ها که لیگ را با پیروزی ضعیف برابر آلومینیوم آغاز کردند با شکست برابر سایپا، بار دیگر این واقعیت را نشان دادند که تیم‌های قلعه‌نویی در هفته‌های نخست لیگ بسیار متزلزل هستند. آنها در بازی ساعات پایانی سه‌شنبه شب میزبان تیم بحران‌زده ذوب‌آهن هستند که لیگ را با دو شکست تلخ آغاز کرده است. در کنار این مسئله حاشیه‌هایی که جدایی نفراتی از جمله زندی و جباری در روزهای اخیر برای استقلال ایجاد کرده است هم می‌تواند در نتیجه‌گیری این تیم در آخرین مسابقه هفته سوم تاثیر منفی داشته باشد.

حریف اصفهانی استقلال که با ادامه مشکلات مالی وارد لیگ دوازدهم شد، با هدایت کربکندی که جانشین ابراهیم‌زاده شده است، در کسب نتیجه هم ناکام ماند تا قعرنشین جدول رده بندی لیگ برتر شود. علاوه بر این جدایی سیدمحمد حسینی مشکلات خط دفاعی تیم ذوب آهن را بیشتر کرده است و شرایط تیم کربکندی را بغرنج. البته کربکندی خاطرات خوبی از بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی از جمله برد 3 بر صفر این تیم را دارد و امیدوار است از متزلزل بودن تیم‌ اول فصل قلعه‌نویی برای تکرار آن خاطرات شیرین استفاده کرده و از بحران نتیجه‌گیری در ابتدای فصل نجات پیدا کند.

بازگشت امیر قلعه نویی به نیمکت استقلال پس از پشت سر گذاشتن محرومیت دوجلسه‌ای و رویارویی او با رسول کربکندی از دیگر اتفاقات جالب این بازی است. هنوز از خاطر فوتبالدوستان نرفته است روزی که کربکندی در کسوت سرمربی تیم صبای قم مقابل سپاهان امیر قلعه نویی در آخرین لحظه برد را با تساوی عوض کرد و او از فوتبال کثیف، کثیف، کثیف گلایه کرد و ... .

قلعه نویی و شاگردانش در این بازی البته نگران سکوهای ورزشگاه آزادی هم هستند که اگر نتیجه به سود آنها رقم نخورد بازهم فیل‌شان یاد هندوستان می‌کند و تشویق فرهاد مجیدی را سر می‌دهند، دقیقا مشابه همان اتفاقی که سال گذشته دامن گیر پرسپولیس بود.

- برنامه دیدارهای هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
دوشنبه - 9/5/91
* صبای قم - ملوان بندرانزلی، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* گهر زاگرس دورود - پرسپولیس، ساعت 22:30، ورزشگاه آزادی تهران
سه شنبه - 10/5/91
* داماش گیلان - پیکان تهران، ساعت 22، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* فجرسپاسی شیراز - صنعت نفت آبادان، ساعت 22، ورزشگاه شهید دستغیب شیراز
* نفت تهران - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 22، ورزشگاه دستگردی تهران
* سایپای البرز - فولاد خوزستان، ساعت 22، ورزشگاه انقلاب کرج
* تراکتورسازی تبریز - مس کرمان، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* سپاهان اصفهان - راه‌آهن، ساعت 22، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 22:30، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی لیگ برتر 

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- صبای قم 2 2 - - 6 1 5+ 6
2- فجرسپاسی 2 2 - - 6 2 4+ 6
3- سپاهان 2 2 - - 4 1 3+ 6
4- راه آهن 2 1 1 - 4 2 2+ 4
5- ملوان 2 1 1 - 3 2 1+ 4
6- سایپا 2 1 1 - 2 1 1+ 4
6- نفت تهران 2 1 1 - 2 1 1+ 4
8- پرسپولیس 2 1 - 1 3 3 0 3
9- استقلال 2 1 - 1 2 2 0 3
10- تراکتورسازی 2 - 2 - 1 1 0 2
10- داماش 2 - 2 - 1 1 0 2
12- نفت آبادان 2 - 1 1 2 3 1- 1
13- آلومینیوم 2 - 1 1 0 1 1- 1
14- فولاد 2 - 1 1 2 4 2- 1
15- پیکان 2 - 1 1 1 5 4- 1
16- مس 2 - - 2 0 2 2- 0
17- گهرزاگرس 2 - - 2 1 4 3- 0
18- ذوب آهن 2 - - 2 1 5 4-

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه