یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش فوتبال نوجوانان آسیا - تهران / نبرد سرنوشت‌ساز نوجوانان ایران

ورزش

فوتبال نوجوانان آسیا - تهران / نبرد سرنوشت‌ساز نوجوانان ایران

تیم فوتبال نوجوانان ایران به عنوان بهترین تیم مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا فردا در سخت‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی که برنده آن به جام‌جهانی صعود می‌کند، به مصاف استرالیا می‌رود.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک‌چهارم نهایی پانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا  یکشنبه با برگزاری چهار مسابقه پیگیری می‌شود که در فینالی زود هنگام این جام، ایران بهترین تیم مرحله گروهی به مصاف استرالیا می‌رود، تیم‌هایی که هر دو مدعی حضور در جام جهانی و قهرمانی در آسیا هستند.

نوجوانان ایران به عنوان تیم برتر گروه A راهی این مرحله شده اند. استرالیا هم در پایان دیدارهایش در مرحله گروهی این جام از همه نظر با عراق مساوی بود و به خاطر شکست در ضربات پنالتی برابر این تیم عربی، به عنوان تیم دوم گروه B جواز حضور در این مرحله را بدست آورد.

سرمربی استرالیا در آن بازی 8 بازیکن اصلی خود خصوصا نفرات تاثیرگذاری از جمله آندره یانس، کوین لی، جوشوآ مک‌دونالد و دانیل دسیلوا را به میدان نفرستاد تا به آنها برای دیدار مهم مرحله نیمه نهایی استراحت بدهد. استرالیا در دو بازی دیگر در این مسابقات تایلند و عمان را در شرایطی از پیش رو برداشتند که اگر بازیکنان این دو تیم دقت بیشتری کرده و از فرصت‌های‌شان بهتر استفاده می‌کردند، بازنده نبرد با استرالیا لقب نمی‌گرفتند.

از سوی دیگر هم دوستی‌مهر در بازی با کویت از ساسان جعفری، امیرمحمد مظلوم و مجتبی مقتدایی استفاده نکرد تا این بازیکنان برای دیدار با استرالیا ریکاوری خوبی داشته باشند. این تیم که در مرحله مقدماتی با کسب 3 پیروزی راهی مرحله حذفی شد، در هر مسابقه ابتدا دروازه‌اش را برابر حریفان باز شده دید اما عقب افتادگی خود را با پیروزی عوض کرد.

نوجوانان ایران که 4 سال پیش با هدایت دوستی‌مهر ضمن کسب جواز حضور در جام جهانی، قهرمان آسیا شدند، فردا یکشنبه برای افتخار آفرینی مجدد در قاره کهن، در جذاب‌ترین و سخت‌ترین بازی این مرحله، نباید اجازه دهند همانند مرحله گروهی ابتدا دروازه‌شان مقابل حریف مطرحش باز شود. سپس برای پشت سرگذاشتن حریف، به درخشش مردان خط حمله و نفرات گل‌زن خود چشم بدوزند.

در این شرایط  مردان با انگیزه دوستی‌مهر باید در روز نهم مهر به یاد هشتم آذرماه سال 1376 که با شکست دادن استرالیا روز تاریخی برای فوتبال ایران رقم خورد، با تمام توان برابر این تیم تازه وارد آسیایی به میدان بروند و با پشت سرگذاشتن این تیم، ضمن کسب جواز حضور در  جام جهانی 2013 امارات، آغازگر روزهای خوب فوتبال ایران باشند.

همانطور که علی‌‎دوستی‌مهر اعلام کرد، این تیم برای موفقیت در این بازی و صعود به جام جهانی، نیاز به حمایت پر شور هوادارانی دارد که  به عنوان یار دوازدهم با پرکردن سکوهای ورزشگاه دستگردی، به موفقیت بزرگ مردان نوجوان کشورمان کمک کنند.

در دیگر دیدار این مرحله ابتدا عراق که به لطف ضربات پنالتی صدرنشین گروه A شد، به مصاف تیم خوش‌شانس کویت می‌رود. کویتی‌ها که در نخستین بازی خود در این جام با تکیه بر شانس، مقابل تیم یمن به تساوی یک بر یک رضایت دادند، در بازی دوم هم شکست 3 بر 2 مقابل لائوس را در ثانیه‌های پایانی بازی با تساوی 4 بر 3 عوض کردند. آنها در بازی آخر مرحله گروهی هم مغلوب ایران شدند اما به لطف شکست یمن برابر لائوس، جواز حضور در این مرحله را بدست آوردند.

کره‌جنوبی نیز که با 3 پیروزی متوالی در گروه مرگ این جام، به مرحله حذفی صعود کرد، در دیگر بازی جذاب این مرحله به مصاف ازبکستان نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات می‌رود، تیمی که هرچند آخرین بازی مرحله گروهی را با شکست پشت سرگذاشت اما به لطف توقف چین در دقیقه 90+4 برابر هند، توانست به مرحله حذفی راه یابند. برنده این بازی برای فینالیست شدن باید به مصاف برنده دیدار ایران و استرالیا برود.

سوریه و ژاپن هم آخرین بازی این مرحله را در ورزشگاه اکباتان برگزار می‌کنند. سوریه که به عنوان تیم نخست گروه D به این مرحله صعود کرده است، به مصاف ژاپنی می‌رود که آن را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانند. برنده این بازی باید در مرحله بعد به مصاف برنده بازی عراق با سوریه می‌رود که راه آسان‌تری را برای فینالیست شدن دارد.

برنامه دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی‎ این رقابت‌ها به شرح زیر مشخص شد:
یکشنبه - 9/7/1391‏
‏* بازی شماره 25: عراق - کویت، ساعت 13، ورزشگاه دستگردی تهران
‏* بازی شماره 26: کره‌جنوبی - ازبکستان، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران
‏* بازی شماره 27: ایران - استرالیا، ساعت 17، ورزشگاه دستگردی تهران‏
‏* بازی شماره 28: سوریه - ژاپن، ساعت 19، ورزشگاه اکباتان تهران

مرحله نیمه‌‌نهایی‎:‎
چهارشنبه - 12/7/1391‏
‏* بازی شماره 29: برنده بازی شماره 26 - برنده بازی شماره 27، ساعت 17، ورزشگاه دستگردی تهران‏
‏* بازی شماره 30: برنده بازی شماره 25 - برنده بازی شماره 28، ساعت 19، ورزشگاه اکباتان تهران

دیدار فینال‎:‎
شنبه - 15/7/1391‏
‎* ‎برنده بازی شماره 29 - برنده بازی شماره 30، ساعت 19، ورزشگاه دستگردی تهران

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه