جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش این بار دیگر پای ۹۰ در میان نبود - جزییات برگزاری جام حذفی فوتبال

ورزش

این بار دیگر پای ۹۰ در میان نبود - جزییات برگزاری جام حذفی فوتبال

بازی‌های این فصل بدون حضور تیم‌های دسته دومی و قهرمان استان‌ها برگزار خواهد شد. بدین ترتیب که نخست تیم‌های حاضر در لیگ یک در دو مرحله با هم بازی می‌کنند و تیم‌های لیگ برتری هم از مرحله یک شانزدهم نهایی به جدول بازی‌ها افزوده می‌شوند. بدین ترتیب، تیم‌های لیگ برتری با پشت سر گذاشتن پنج مسابقه می‌توانند جام قهرمانی حذفی را بالای سر ببرند.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | amazon adidas kids sandals boots clearance 2017

قصه حذف جام حذفی از جایی آغاز شد که در نشست اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر محمد رضا ساکت، مدیر عامل پیشین باشگاه سپاهان پیشنهاد داد، این پیکار‌ها از تقویم فصل جاری حذف شود تا افزون بر برگزاری منظم بازی‌ها، نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، فرصت کافی برای چاره‌اندیشی برای مقابله با حریفان بین‌المللی داشته باشند و از همه مهمتر اینکه تیم ملی، بی‌دغدغه اردوهای پیش رو و شش بازی باقی مانده تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی را پشت سر بگذارد.

به گزارش «تابناک»، متأسفانه این پیشنهاد که کار‌شناسی نبود، مصوب و توسط اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم تأیید شد؛ البته‌‌ همان موقع مقرر شد که در صورت موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا جام حذفی حذف شود.

پس از کش‌‌وقوس‌های فراوان زمان نشست مدیران فدراسیون فوتبال با مسئولان کنفدارسیون فوتبال آسیا فرا رسید و در حالی که afc هیچ واکنشی به این مسأله نداشت و اذعان کرد، تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فدراسیون فوتبال است، اعلام شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با حذف جام حذفی موافق است و... با توجه به این فعل و انفعالات تصور می‌شد، به طور کل بازی‌های جام حذفی از تقویم فصل جاری فوتبال حذف شود اما معلوم نشد، چه اتفاقاتی رخ داد که غلامرضا بهروان پس از بازگشت از مالزی اذعان داشت، می‌خواهد جام حذفی را برگزار کند.

با صراحتی که سرپرست سازمان لیگ بر‌تر از برگزاری بازی جام حذفی سخن گفت، انتظار برگزاری بازی‌ها دور از ذهن نبود، چرا که غلامرضا بهروان پیش از این هم با لغو قانون من درآوردی منع حضور گلرهای خارجی در تیم‌های لیگ برتری نشان داد، مدیر قوی و با صلابتی است و قوانین عجیب و غریب را برنمی‌تابد.

در ننشست روز دوشنبه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، طرح برگزاری جام حذفی از سوی غلامرضا بهروان پیشنهاد شد و سرانجام اکثریت اعضا، رأی به برگزاری بازی‌های جام حذفی دادند؛ اما بازی‌های این فصل بدون حضور تیم‌های دسته دومی و قهرمان استان‌ها برگزار خواهد شد. بدین ترتیب که نخست تیم‌های حاضر در لیگ یک در دو مرحله با هم بازی می‌کنند و تیم‌های لیگ برتری هم از مرحله یک شانزدهم نهایی به جدول بازی‌ها افزوده می‌شوند. بدین ترتیب، تیم‌های لیگ برتری با پشت سر گذاشتن پنج مسابقه می‌توانند جام قهرمانی حذفی را بر بالای سر ببرند.

و اما این بار در حالی فدراسیون فوتبال از اجرای تصمیم اشتباه خود صرف‌نظر کرد که پای برنامه ۹۰ و فشارهای جانبی این برنامه در میان نبود و تنها رسانه‌های نوشتاری و دیجیتال بودند که تصمیم فدراسیون فوتبال را نکوهش و با پافشاری خود، سازمان لیگ بر‌تر را متوجه اشتباه کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه