سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان حکمت‌الله ملاصالحی: برگزاری مسابقات رالی به کالبد تخت جمشید آسیب می‌زند

یادمان

حکمت‌الله ملاصالحی: برگزاری مسابقات رالی به کالبد تخت جمشید آسیب می‌زند

حتی اگر در صد کیلومتری تخت جشمید نیز این اتفاق رخ دهد، باز هم به این بنا آسیب می‌زند/ برگزاری مسابقات نه تنها در اطراف تخت جمشید بلکه در اطراف تمامی بناهای تاریخی جهان مجاز نیست.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

یک باستان‌شناس و پایه گذار دانش «فلسفه باستان‌شناسی» در ایران با اشاره به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در حریم تخت جمشید گفت: انجام چنین اقداماتی به طور یقین به کالبد تحت جمشید آسیب می‌زند.

حکمت‌الله ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: برگزاری مسابقات نه تنها در اطراف تخت جمشید بلکه در اطراف تمامی بناهای تاریخی جهان مجاز نیست.

وی با اشاره به اینکه تخت جمشید میراثی جهانی است و تنها به کشور ما اختصاص ندارد، اظهار داشت: برگزاری این مسابقه‌ یقینا به کالبد بنای تخت جمشید آسیب می‌زند و غبار برخاسته از اتومیبل‌ها تاثیرات جبران‌ناپذیری بر این اثر ارزشمند تاریخی خواهد گذاشت.

این باستان‌شناس و مدرس دانشگاه‌های تهران و آتن افزود: حتی اگر در صد کیلومتری تخت جشمید نیز این اتفاق رخ دهد باز هم به این بنا آسیب می‌زند و در هیچ جای جهان اینگونه رفتار کردن با آثار باستانی پسندیده نیست.

پیش از این عبدالرضا نصیری؛ معاون حفظ و احیای اداره میراث فرهنگی استان فارس در مورد برگزاری مسابقات رالی در نزدیکی تخت جمشید به خبرنگار ایلنا گفته بود این مساله به معاونت ما مربوط نمی‌شود اما نظر شخصی من این است که برگزاری این مسابقات مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه