چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان پس از بررسی و مطالعات باستان‌شناسان ایرانی و ایتالیایی اعلام شد: کتیبه‌های هخامنشی از آبادانی شهرها می‌گویند

یادمان

پس از بررسی و مطالعات باستان‌شناسان ایرانی و ایتالیایی اعلام شد: کتیبه‌های هخامنشی از آبادانی شهرها می‌گویند

پروفسور آدریانو روسی در نشست تخصصی ویرایشی جدید بر کتیبه‌های هخامنشی از شناسایی و مطالعه بیش از ۲۰۰ کتیبه سنگی هخامنشی در طی تحقیقات علمی انجام گرفته خبر داد. او در این نشست از محتوای کتیبه‌ها پرده‌ برمی‌دارد و می‌گوید: «بیشترین محتوای مربوط کتیبه‌های هخامنشی مربوط به به شرح ساخت و سازها و آبادانی‌های دوران هخامنشی می‌شود.»

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Trending

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ کتیبه‌های هخامنشی همیشه برای علاقه‌مندان به تاریخ و علم باستان‌شناسی همیشه دنیای پر رمز و رازی بوده است. حتی بسیاری از مردم تمایل دارند از متون کتیبه‌ها و سرگذشت دورانی بدانند که برای آن‌ها همیشه ناشناخته باقی مانده است. حالا باستان‌شناسان ایتالیایی به‌همراه باستان‌شناسان ایرانی پرده از محتوای کتیبه‌های هخامنشی بر می‌دارند.
 
«پروفسور آدریانو روسی» استاد مطالعات ایران‌شناسی دانشگاه ناپل ایتالیا در نشست علمی تخت‌جمشید 90 موضوع مختلف در کتیبه‌های هخامنشی اشاره می‌کند که به صورت تکراری حکاکی شده‌اند .
 
او بنچاق داریوش هخامنشی را یکی از مهمترین کتیبه‌ها می‌داند که در واقع سند جغرافیایی گستره حکومت هخامنشیان در آن زمان بوده که از سرزمین سکاها ( روسیه ) تا آفریقا و از رود نیل تا آسیای صغیر را شامل می‌شده است .
 
او می‌گوید: بیشترین محتوای موجود در کتیبه ها را شرح ساخت و سازها و آبادانی های دوران هخامنشی تشکیل می‌دهد. 
 
به‌گزارش CHN، درحال‌حاضر مجموعه مطالعات هیأت ایرانی و ایتالیایی و اساتید کتیبه شناس از جمله پروفسور آدریانو روسی و پروفسور جیان پیترو بازیلو در دو مجلد به چاپ رسیده است که طی دو همایش برگزار شده در شیراز و مجموعه جهانی تخت جمشید در روزهای 6 و 7 بهمن ماه در جمع کارشناسان و علاقمندان رونمایی و تشریح شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه