سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ۹۵ درصد از مرمت آرامگاه نیمه تمام داریوش سوم به‌ پایان رسید

یادمان

۹۵ درصد از مرمت آرامگاه نیمه تمام داریوش سوم به‌ پایان رسید

پس از ۶ سال از آغاز مرمت مجموعه جهانی تخت‌جمشید مدیر این مجموعه جهانی از پایان مرمت آرامگاه نیمه تمام داریوش سوم در اوایل سال آینده گفت. او همچنین از مرمت تنها تابوت سنگی در تخت‌جمشید خبر داد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - white and silver dunk nike shoes kids boots - 100

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ  مسعود رضایی منفرد، در طول بازدید خبرنگاران از مجموعه جهانی تخت جمشید به آغاز مرمت این بخش نفیس از مجموعه جهانی تخت جمشید از حدود 6 سال پیش اشاره کرد .
 
رضایی‌منفرد با بیان این که هم اکنون کار مرمت این آرامگاه به حدود 95 درصد رسیده است گفت : این پروژه با رعایت تمام اصول مرمتی انجام شده است .
وی با اشاره به زمان بر بودن کار مرمت و همچنین کمبود نیروهای متخصص ادامه داد : قطعات سنگ‌ها از اطراف محوطه مرودشت جمع‌آوری و در جای خود قرار گرفته و همچنین عملیات تثبیت و استحکام بخشی انجام گرفته است .
 
وی از دیگر پروژه‌های مرمتی در مجموعه جهانی تخت جمشید به مرمت کاخ صد ستون و مستند نگاری آرامگاه خشایارشا و مرمت یکی از سر ستون‌های تخت جمشید اشاره کرد و گفت : پس از مستند نگاری آرامگاه خشایارشا عملیات مرمتی این مجموعه نیز آغاز می‌شود.
 
مرمت یک تابوت سنگی دوره اشکانی
 
مدیر مجموعه جهانی تخت جمشید همچنین از مرمت یک تابوت سنگی دوره اشکانی خبرداد. او گفت: این تابوت به‌عنوان تنها تابوت سنگی اشکانی در محوطه تخت جمشید از ارزش ویژه‌ای برخوردار بوده که با تلاش استادکاران مرمتگر سنگ مجموعه جهانی تخت جمشید طی 6 ماه مرمت شده است.
 
این تابوت شامل بیش از صد قطعه پراکنده بوده است که توسط استادکاران ماهر، مرمت و آماده نمایش در موزه تخت جمشید شده است .
 
رضایی منفرد همچنین از کشف یک اسکلت در این تابوت خبر داد و گفت : اسکلت مزبور هم اکنون در دست مطالعه و تحقیقات است .
 
مدیر پایگاه تخت‌جمشید با اشاره به فعالیت کارگاه ساماندهی اشیاء تاریخی در تخت جمشید افزود : در این کارگاه ، تمامی اشیاء و سفال های پراکنده در محوطه دشت مرودشت که بر اثر حفاری و پژوهش های باستان شناسی یا کشفیات به دست آمده ، توسط استادکاران ، مرمت و جهت حفاظت به گنجینه آثار انتقال داده می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه