جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی کیهان: بـحـرین پـاره تـن ایـران اسـت

جهان ایرانی

کیهان: بـحـرین پـاره تـن ایـران اسـت

روزنامه کیهان نوشت: ناظران سیاسی منطقه معتقدند موضوع الحاق بحرین به عربستان یک توطئه خطرناک آمریکایی است که هدف آن متشنج کردن اوضاع خاورمیانه است.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | nike shox agile for men sale in america today show - CQ4227 - Buy now Jordan AIR JORDAN XXXV - 004

به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش خبری که با عنوان « توطئه ناممکن سعودی ها؟، بحرین پاره تن ایران است» منتشر شده، آمده است: در پی برگزاری نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض و توافق بحرین و عربستان سعودی برای الحاق بحرین به این کشور ناظران سیاسی با تاکید بر اینکه سقوط آل خلیفه نزدیک است اظهار داشتند که این طرح نشان دهنده این مسئله است که آل خلیفه برای کنترل اوضاع و مهار بحران داخلی ناتوان شده و به همین خاطر دست به دامن عربستان شده است.

این ناظران سیاسی می گویند خاندان آل خلیفه و آل سعود از طرح این موضوع دو هدف عمده را دنبال می کنند؛ نخست مقابله با انقلاب مردمی بحرین و سرکوب شدید مردم و هدف بعدی تلاش عربستان برای فرار از بحران های داخلی و مقابله با انتقال الگوهای انقلابی از کشورهای اطراف به این کشور است.

این ناظران همچنین تاکید کردند که آل سعود با این اقدام می خواهد نگاه ها را از تحرکات مردمی رو به گسترش در عربستان که در اعتراض به اوضاع حقوق بشر فقدان آزادی و بیکاری و فقر شدید صورت می گیرد منحرف کند.

ناظران سیاسی با ناممکن خواندن توطئه مشترک آمریکا و عربستان اذعان کردند گرایش اکثر مردم بحرین این است بحرین بخشی از ایران است و به جای اینکه به عربستان ملحق شود باید به سرزمین اصلی خود یعنی ایران بازگردد.

مردم بحرین در واکنش به این طرح معتقدند الحاق به عربستان به معنای از دست رفتن استقلال این کشور است و به شدت با آن مقابله خواهند کرد.

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در منامه و شهرهای دیگر این کشور همدستی آل سعود و آل خلیفه در طرح این توطئه خطرناک را محکوم و تاکید کردند که برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی سرزمینشان تا پای جان مبارزه خواهند کرد.

احزاب و گروه های سیاسی مخالف حکومت بحرین نیز تاکید کردند این طرح شوم که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته نمی تواند جلو جنبش مردمی در بحرین را بگیرد.

رئیس شورای جمعیت الوفاق بحرین در این باره گفت، ملت بحرین حق تعیین سرنوشت خود را دارد و همانگونه که برای استقلال بحرین همه پرسی صورت گرفته است برای لغو استقلال این کشور به هر عنوان که باشد نیز باید همه پرسی صورت گیرد.

در همین رابطه ائتلاف 14فوریه بحرین از اقشار مختلف مردم بحرین خواست برای اعلام مخالفت خود با انضمام کشورشان به عربستان سعودی به صورت گسترده در تظاهرات شرکت کنند و تا زمانی که این طرح استعماری باطل نشود به تظاهرات خود ادامه دهند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: رژیم های آل سعود و آل خلیفه برای ایجاد یک اتحادیه دوجانبه نقشه کشیده اند تا علیه ملت بحرین توطئه کنند. ائتلاف 14فوریه همچنین اعلام کرد هر تصمیمی که از سوی این اتحادیه صادر شود باطل و بی ارزش است چرا که این اقدام نادیده گرفتن خواست ملت ها است که از نظر قوانین بین المللی حق دارند سرنوشتشان را خود تعیین کنند.

گروه ها و جناح های مخالف در بحرین در راستای خنثی سازی توطئه جدید رژیم های آل خلیفه و آل سعود تاکید کردند که با هرگونه ادغام بحرین و عربستان مخالفند.

گفتنی است سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین اعلام کرد که منامه با طرح شاه سعودی برای اتحاد با عربستان موافقت کرده است.

وی اظهار داشت، کشورهای کوچک امروزه نمی توانند به تنهایی به بقای خود ادامه دهند و باید بین کشورهای عربی چنین اتحادهایی به وجود آید.

این در حالی است که کشورهایی همچون عمان و قطر از پذیرش پیشنهاد آل خلیفه مبنی بر پیوستن به اتحادیه عربستان و بحرین سر باز زده اند. پرسش ناظران این است که آیا مردم بحرین اجازه این الحاق را خواهند داد؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه