پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی در بحرین، اکثریت مردم به حکومت « نه» گفتند

جهان ایرانی

در بحرین، اکثریت مردم به حکومت « نه» گفتند

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 68 - رویه 11

در بحرین، هنوز خون از اندام هم‌میهنان ما جاری است. هنوز آدم‌کشان شیخ غاصب بحرین، با هم‌کاری انسان نمایان سعودی، همراه با مزدوران اماراتی، قطری، اردنی و...، دست‌اندرکار سرکوب، کشتار و بر بند کشیدن مردمی هستند که خواهان حقوق اولیه‌ی خود می‌باشند.
این در حالی است که غرب (ناتو + آمریکا) و نیز بسیاری از حکومت‌های عرب‌زبان منطقه، در این جنایت‌ها علیه مردم بحرین، شریک هستند.
حکومت جبار آمریکا و دیگر استعمارگران غربی که با وجود نقص مکرر حقوق بشر، به دروغ خود را حامی حقوق بشر اعلام می‌کنند، در برابر جنایت‌های آشکار شیخ‌غاصب بحرین و  نیروهای خارجی در این جزیره، سیاست سکوت را پیش گرفته‌اند و آن‌ها، با حمایت کامل از آن‌چه در بحرین می‌گذرد، می‌کوشند تا با اعمال سانسور خبری، اجازه ندهند که مردم جهان، از آن‌چه در بحرین می‌گذرد، با خبر شوند. گرچه، جنگ‌افزارهایی که برای کشتار و سرکوب مردم بحرین به کار می‌رود، همگی ساخت آمریکا و انگلیس است؛ اما اعلام فروش جنگ‌افزارهای تازه به شیخ‌غاصب بحرین از سوی آمریکا، جنایت تازه‌ای است از سوی سران این کشور علیه هم‌خانمانان و هم‌میهنان ما در بحرین.
با وجود کاربرد گازهای سمی علیه مردم، یورش به بیمارستان‌ها و دستگیری پزشکان به جرم درمان زخمی‌ها، حمله به مدرسه‌ها و دستگیری دانش‌آموزان و آموزگاران و دبیران، درهم کوبیدن دانشگاه و بازداشت دانش‌جویان و استادان، قتل زنان و کودکان و...، جامعه‌ی به اصطلاح جهانی، هنوز به سکوت خود ادامه می‌دهد. در این میان، اتحادیه‌ی عرب نیز ساکت است و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، از خود واکنشی نشان نمی‌دهد.
بحرین، از دوردست‌های تاریخ تا سال 1349 که با جنایت آشکار هیات فاسد حاکم، از پیکر ایران جدا شد، همیشه بخشی از ایران بوده است. از این‌رو، دولت ایران حق دارد که به دلیل این هم‌خانمانی چند هزارساله و هم‌تباری مردم آن با دیگر ایرانیان، به دفاع از حقوق آنان در مراجع جهانی برخیزد و این دفاع حق مسلم ملت ایران است و دولت جمهوری اسلامی ، می‌بایست که این کار را انجام دهد.
اعلام انتخابات میان دوره‌ای از سوی دستگاه شیخ غاصب  بحرین به دنبال کناره‌گیری نمایندگان مخالف واقعیت‌ها را بیش از پیش آشکار کرد.
سال‌هاست، دستگاه شیخ غاصب بحرین می‌کوشد تا با دا دن تابعیت به عرب زبان های سنی مذهب، ترکیب جمیعیت این سرزمین را به هم زند؛  اما انتخابات میان‌دوره‌ای نشان داد که با این وجود و دیگر تهدیدات به کار گرفته شده ،  تنها کمی بیش از 20 هزار نفر یا چیزی کمابیش 17 درصد واجدان شرایط، به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.
این گروه 20 هزار نفری عبارتند از همه‌ی وابستگان و جیره‌خواران آل خلیفه و نیز کسانی که  به آن‌ها تابعیت داده شده‌اند تا در خدمت شیخ غاصب باشند.
این انتخابات، در حکم یک همه‌پرسی بود که در آن اکثریت نزدیک به همه مردم (83 درصد)،‌به برچیده شدن بساط شیخ بحرین رای آری دادند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه