سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم بازداشت عامل حیوان‌آزاری گلستان

زیست بوم

بازداشت عامل حیوان‌آزاری گلستان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از بازداشت عامل حیوان آزاری در استان گلستان خبر داد که فیلم آن روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Nike Dunk Low "Vintage Green" - 100 - DQ8580 , LacollesurloupShops - nike lunar apparent price today

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از بازداشت عامل حیوان آزاری در استان گلستان خبر داد که فیلم آن روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بعد از ظهر روز گذشته در تلگرام فیلم دردناکی از آزار و اذیت سگ را دیدم، گفت: بلافاصله با پلیس امنیت استان گلستان صحبت کردم و با ردیابی صورت گرفته متوجه شدیم که این فیلم مربوط به شهر کلاله استان گلستان است.


وی با بیان اینکه با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان به منظور اخذ هرچه سریعتر دستور قضایی تماس گرفته شد، اظهار کرد: در کمتر از 24 ساعت فرد متخلف دستگیر شد و سگی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود تحت تیمار قرار گرفته تا به زندگی بازگردد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سه نفر در خودرو حضور داشتند، گفت: عامل اصلی، ضارب است که حکم علیه او صادر خواهد شد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز درخواست اشد مجازات را برای این فرد دارد، چون با انتشار فیلم آزار و اذیت سگ، باعث تشویش اذهان عمومی شده و روحیه شهروندان را جریحه دار کرده است.

خیلدار با بیان اینکه از دادستان شهرستان کلاله نیز درخواست برخورد قاطع کرده‌ایم، اظهار کرد: زمانی که متخلفان در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم می‌کنند، جرائم آنها چندین برابر تخلفاتی است که در خفا صورت می‌گیرد چون با انتشار فیلم در فضای مجازی متخلفان دیگر را نسبت به تخلف جری می‌کنند و این اقدام به نوعی دهن کجی به قانون محسوب می‌شود. در حالی که متخلفان نمی‌توانند هر کاری که دلشان بخواهد انجام دهند زیرا سازمان حفاظت محیط زیست سریعا آنها را شناسایی کرده و برخورد قاطعی با آنها خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه آزار و اذیت سگ صورت گرفته و تشویش اذهان عمومی انجام شده، دست قاضی باز است که جریمه نقدی سنگین و حتی سه ماه حبس را برای متخلف صادر کند.

خیلدار درباره وضعیت هوشیاری و سلامت روان عامل حیوان آزاری گفت: اینکه فرد در آن مقطع هوشیار یا مست بوده مساله فنی است که بعدا مشخص خواهد شد، اما آنچه روشن است این است که تخلف صورت گرفته و یگان حفاظت محیط زیست قاطعانه و سریعا فرد متخلف را بازداشت و به مراجع قضایی معرفی کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خاتمه با تاکید بر اینکه هیچ تخلفی از دست یگان حفاظت محیط زیست خارج نمی‌شود، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست 95 درصد تخلفات منتشر شده را شناسایی و علیه متخلفان اعلام جرم می‌کند. همچنین با همکاری معاونت عملیاتی پلیس فتا بدون فوت وقت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه