پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم علت طوفان‌های شهر تهران مشخص شد

زیست بوم

علت طوفان‌های شهر تهران مشخص شد

رئیس ستاد محیط‌‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به علت طوفان‌های تهران گفت: از بین بردن مراتع و جنگل‌های شهر از دلایل مهم طوفان‌های تهران محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی‌محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با بیان اینکه علت‌های زیادی برای طوفان‌های تهران وجود دارد، اظهار کرد: از بین بسیاری از

مراتع، برهم زدن سیمای سرزمین شهر بواسطه ساخت‌وسازها ،انجام پروژه‌های عمرانی و تغییر کاربردی اراضی در شهر از دلایل مهم طوفان تهران به شمار می‌رود.

وی افزود: از بین رفتن پوشش گیاهی مؤثر و باغات در شهر و اطراف آن، عدم مدیریت صحیح منابع آب، عدم حفاظت از منابع تامین آب در شهر و افزایش ساخت‌وساز در حاشیه رودخانه از دیگر دلایل به وجود آمدن طوفان تهران هستند.

شاعری با تاکید بر اینکه اجرای شیوه‌های نادرست و ‌سنتی دربرداشت آب از چاه ها جهت آبیاری فضای سبز شهری دلایل مهمی برای شدت گرفتن طوفان پایتخت محسوب می‌شود، گفت: ورود به حریم جنگل کاری‌های شهر و از بین رفتن آنها جهت توسعه مناطق مسکونی ،گسترش و توسعه مناطق بیابانی در اطراف شهر و استان تهران بعلت کاهش شدید بارندگی در سالهای اخیر موجب تشکیل کانون‌های بالقوه ریز گرد در اطراف شهر شده است.

رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدار شهر تهران در پایان یادآور شد: عدم پایداری خاک وازهم گسستگی دانه بندی خاک موجب جابه‌جایی آن بوسیله جریانات جوی می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید