پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم وقوع فاجعه زیست محیطی در البرز

زیست بوم

وقوع فاجعه زیست محیطی در البرز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از مشکلات زیست‌محیطی استان البرز تحت عنوان فاجعه یاد کرد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Jil Sander Studded Derby Shoes , EdifactoryShops, ALWAYS LIKE A SALE

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: استان البرز از نظر شاخص مدیریت فاضلاب در کشور عقب ماندگی 15 ساله‌ای دارد و حدود 90 درصد فاضلاب تولیدی آن وارد محیط زیست می‌شود.

این مسئول ادامه داد: میانگین انشعابات متصل به شبکه جمع‌آوری در کشور 50 درصد است و این رقم در استان البرز 15 درصد است که باعث ورود 90 درصد فاضلاب به محیط زیست شده و این چیزی در حد فاجعه است.

محمدی بیان کرد: استان البرز در حالی که فقط 0.3 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است، چهار درصد از جمعیت کشور در آن ساکن است که جمعیت آن با 2.5 برابر میانگین رشد جمعیت کشور در حال افزایش است.

وی افزود: حدود 15 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در استان البرز مستقر شده است که فشار مضاعفی را به منابع طبیعی استان وارد می‌کند و نتیجه، این می‌شود که تناسب بهره‌برداری و هزینه برای حفاظت از منابع طبیعی به هم می‌ریزد.

محمدی خاطرنشان کرد: این استان با بحران جدی آب مواجه است که در کنار آلودگی هوا و و عدم مدیریت اصولی زباله و فاضلاب آسیب‌های زیادی متوجه آن است. فاضلاب رها شده در محیط زیست با آلوده کردن خاک و آب‌های زیرزمینی سلامت مردم را به خطر انداخته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه