پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ایران یک تا ۳درجه گرم‌تر شده است

زیست بوم

ایران یک تا ۳درجه گرم‌تر شده است

تابستان امسال هوا گرم‌تر از حد معمول است و شهروندان ایرانی روزهای گذشته این موضوع را بارها به زبان آورده‌اند.

به گزارش همشهری، اما دلیل گرمای هوای امسال درگیری کشور با پدیده خشکسالی است. همین دیروز رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی خبر داد که تابستان امسال هوای

کشور یک درجه گرم‌تر از معمول است و 15 استان کشور نیز درگیر خشکسالی هستند.

آنطور که شاهرخ فاتح به خبرگزاری مهر گفته است، خردادماه امسال دمای هوا در 9 استان کشور حدود 3درجه بیش از حد نرمال بود و با شروع تابستان نیز هوا یک درجه نسبت به وضعیت نرمال گرم‌تر شده است.

براساس گفته‌های رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، در 14استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و

بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی و مرکزی خردادماه امسال دمای هوا نسبت به وضعیت نرمال 2درجه افزایش داشته است.

9استان زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی نیز با 3درجه افزایش دمای هوا نسبت به حد نرمال مواجه شدند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی اعلام کرد: در 3‌ماه تابستان94 تمام استان‌های کشور بین نیم تا یک درجه از شرایط نرمال گرم‌تر می‌شوند.

به گفته شاهرخ فاتح، از مهرماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال، استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، مرکزی، قم، اصفهان، تهران، البرز، سمنان، شرق مازندران، گلستان، بوشهر، فارس و هرمزگان با خشکسالی خفیف تا شدید مواجه شدند.

درحالی رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از درگیر بودن 15 استان کشور با پدیده خشکسالی خبر می‌دهد که اخیرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم در گزارشی اعلام کرد که با گسترش خشکسالی ، دوسوم کشور تبدیل به مناطق بیابانی شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه