شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان درخواست کارشناسان ستادی میراث فرهنگی از اداره میراث‌فرهنگی استان کرمان: مشخصات ۴۰ بنا تخریبی استان کرمان احراز شود

یادمان

درخواست کارشناسان ستادی میراث فرهنگی از اداره میراث‌فرهنگی استان کرمان: مشخصات ۴۰ بنا تخریبی استان کرمان احراز شود

کارشناسان ستادی سازمان میراث‌فرهنگی پس از ماموریت و بازدیدی که از بافت تاریخی استان کرمان و پیگیری سرنوشت نامعلوم ۴۰ خانه‌ای که قرار بود توسط شهرداری تخریب شود اعلام کردند، تا زمانی‌که مشخصات کامل بناهایی که در فهرست تخریب قرار دارند احراز و اعلام نشود هیچ خانه‌ای در بافت تاریخی کرمان تخریب نمی‌شود.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Nike Air Jordan 1 "Black/Pink" Release Date , IicfShops , maroon and silver nike shox women outlet

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ  کارشناسان ستادی سازمان میراث‌فرهنگی پس از ماموریت یک روزه خود به‌ بافت تاریخی کرمان درحالی مجوز تخریب 40 بنا در بافت قدیم کرمان را توسط شورای تامین استان تایید کردند که به‌گفته آن‌ها هنوز هیچگونه اقدامی برای تخریب این بناهای اعلام شده صورت نگرفته است.
 
 
«علی آذری» کارشناس اداره کل حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی که به‌ همراه دیگر کارشناسان میراث‌فرهنگی برای بررسی تخریب 40 خانه در بافت تاریخی به استان کرمان اعزام شده بود دررابطه با نتایج سفر و بازدیدهایی که داشتند به خبرگزاری CHN گفت:« هدف از این ماموریت بررسی مجوز تخریب 40 خانه در بافت تاریخی کرمان بود که هم‌اکنون با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که مجوز تخریب 40 بنا در بافت تاریخی کرمان توسط شورای تامین استان صادر شده اما این مجوز هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است».
 
 
او اعلام کرد: درحال‌حاضر از اداره میراث‌فرهنگی استان کرمان درخواست کرده‌ایم تا فهرستی از 40 خانه به‌همراه تصاویر بناها، ارزش ثبتی آن‌ها و جانمایی این خانه‌ها در پلان شهری را برای اداره کل حفظ و احیای بناهای و محوطه‌های تاریخی ارسال کنند تا پس از بررسی‌های میدانی بناها گزارشی کامل از واجد ارزش بودن یا نبودن آن‌ها تهیه شود.
 
 
آذری همچنین تاکید کرد: پس از آنکه ارزش تاریخی و موقعیت 40 خانه در بافت شهری کرمان مشخص شد تصمیم گرفته می‌شود که این خانه‌ها تخریب شوند یا خیر. هم‌اکنون هیچ اطلاعی از مکان دقیق خانه‌ها و اینکه این بناها خارج از محدوده حریم شهری است یا در بافت تاریخی دردست نیست.
 
 
این درحالی که به‌گفته آذری بافت تاریخی کرمان با 400 هکتار مساحت در هسته شهری واقع شده و بافت فرسوده کرمان از مساحت 1100 هکتاری برخوردار است و چنانچه این خانه‌ها خارج از محدوده بافت تاریخی باشند مجوز ساخت و ساز باید بر اساس ضوابط شهر کرمان انجام بگیرد.
 
آنطور که کارشناسان میراث‌فرهنگی پس از بازدید از بافت تاریخی کرمان اعلام کردند، مجوزی که از سوی شورای تامین صادر شده موازین میراث‌فرهنگی رعایت نشده و مسئولان شهری بدون آنکه بدانند این تخریب چه تبعاتی برای بافت تاریخی به‌همراه دارد صرفا از منظر اجتماعی و اینکه خانه‌ها تبدیل به پاتوق معتادان شده قرار است تخریب شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه