جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مدیر پایگاه میراث جهانی بم خبر داد: صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی در حریم منظری ارگ بم

یادمان

مدیر پایگاه میراث جهانی بم خبر داد: صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی در حریم منظری ارگ بم

مدیر پایگاه میراث جهانی بم از صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی حریم منظری ارگ بم توسط کارگروه منظر فرهنگی خبر داد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | KITH 1996 air streak max Low Release Date , BabylinoShops , nike jordan retro 2 black

به گزارش هنرنیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افشین ابراهیمی ضمن ارزیابی عملکرد این پایگاه جهانی گفت: پایگاه میراث جهانی بم به واسطه فعالیتهای برجسته و عملکرد شایسته، ۴ ماه پیش در اردیبهشت ماه سال ۹۲ از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از پایگاههای برتر میراث جهانی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این پایگاه جهانی در تیر ماه سال جاری توسط کمیته میراث جهانی یونسکو، تحسین و از فهرست میراث در خطر خارج شد.

ابراهیمی با اشاره به موفقیت این پایگاه در خارج ساختن اثر از فهرست میراث جهانی در خطر یادآور شد: اثر میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با بیش از ۲۳۰۰۰ هکتار وسعت، بزرگترین محدوده میراث جهانی کشور است و یک شهر زلزله زده را با تمامی دغدغه های موجود در خود جای داده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم اظهار داشت: تحسین و توجه کمیته میراث جهانی یونسکو بعنوان عالی ترین مرجع ارزیابی عملکرد آثار میراث جهانی، نسبت به برآیند اقدامات انجام گرفته توسط پایگاه در حوزه های مختلف اعم از، گردشگری، صنایع دستی، ثبت و تملک، ارتباطات و معرفی و آموزش، تجهیز، پایش و کنترل توسعه شهری، پژوهش، حفاظت و مرمت و حکم خروج این اثر از فهرست میراث در خطر، مایه مباهات پایگاه، سازمان میراث فرهنگی و دولت جمهوری اسلامی است.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه اعلام موفقیت های بدست آمده انکار وجود ضعف در مجموعه این پایگاه نیست خاطرنشان کرد: بدون شک این توقع در میان دوستدارن میراث فرهنگی وجود ندارد که تمام معایب مدیریت شهری و منظر فرهنگی بم به دست پایگاه حل و فصل شود.

ابراهیمی از رفع برخی معضلات این پایگاه توسط کارگروه منظر فرهنگی بم خبر داد و افزود: بر اساس طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم که در سال ۱۳۸۸ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسیده است، فرماندار بم، رئیس کار گروه منظر فرهنگی و سایر مسئولین شهر، اعضای این کار گروه هستند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم همچنین به برخی اقدامات اساسی صورت گرفته در منظر فرهنگی بم اشاره کرد و گفت: تخریب ایستگاه پمپ بنزین در حریم مرکزی اثر میراث جهانی، جلوگیری از تخریب محوطه های تاریخی در جریان طرحهای آبرسانی، گازرسانی و انتقال فیبر نوری به بم و اخیراً صدور مجوز برچیدن دکل مخابراتی در حریم منظری ارگ بم، از جمله فعالیت هایی است که توسط کار گروه منظر فرهنگی بم و با حمایتهای فرماندار بم به عنوان رئیس کار گروه منظر فرهنگی به انجام رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه پایگاه بر این است تا به اعتماد کمیته میراث جهانی در خارج کردن بم و منظر فرهنگی آن از فهرست میراث در خطر، با همراهی کار گروه منظر فرهنگی و مردم فهیم بم پاسخی شایسته دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه