سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصد و نودمین (190) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصد و نودمین (190) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن فرهنگی مهرگان
نشست 190 انجمن فرهنگی مهرگان ـ پنج‌شنبه 3 امرداد 1398

یکصد و نودمین نشست انجمن فرهنگی مهرگان به تراداد (سنت) همیشگی، باهمخوانی سرود «ای ایران ای مرز پرگهر»‌، در ساعت 18 روز پنج‌شنبه سوم امرداد ماه 1398، رسمیت یافت. در آغازسرور ارجمند آقای تیرداد انصاری مدیریت نشست به باشندگان خوش‌آمد گفتند و سپس سرور گرامی آقای دکتر هژیر تهرانی، سروده‌ای از کمال نصرالله شاعر ایران‌گرای تاجیکستان را پیش‌کش باشندگان نمودند. سپس سرور ارجمند بانو نادره بدیعی کتاب تازه‌ی خود به نام «سفرنامه تاجیکستان ، سمرقند و بخارا» را رونمایی کردند و به گستردگی در باره‌ی آن سخن گفتند.

در این بخش از برنامه ، سرور ارجمند آقای مهندس محمدتقی حرآبادی ، سروده‌ی خود در باره‌ی شهدای 30 تیر 1331 را به باشندگان تقدیم کردند. سپس سرور گرامی آقای علی‌رضا کاشفی درباره‌ی « نگاهی گذرا به خواست‌ها و تداوم آزادی‌خواهی ملت ایران از مشروطه تا امروز » ، سخن راندند.

آن‌گاه آقای سرور ارجمند مهندس ناصر نهجوی، یک قطعه‌ی سرود میهنی که شعر آن از بانو توران شهریاری بود ، اجرا کردند.
 در این بخش از برنامه سرور گرامی بانو هما ارژنگی ، چکامه‌ی « ستارخان » را پیش‌کش حاضران نمودند. به دنبال ایشان سرور ارجمند دوشیزه ناژیلا سجادیه ، شعرخوانی کردند
در این بخش از برنامه سرور گرامی تیرداد انصاری در باره‌ی « مستند اتاق جنگ و بخش از دست‌رفتن فاو » سخن گفتند. در پایان سرور ارجمند دکتر هوشنگ طالع در باره‌ی دو رخداد بزرگ امردادماه یعنی 14 امرداد ، برپایی مشروطیت ایرانی و کودتای 28 امرداد ( سومین کودتا علیه مشروطیت ایرانی )، سخن راندند. هم‌چنین در این نشست از لوح سپاس بانو توران شهریاری نیز رونمایی گردید.
این نشست در ساعت 20 به پایان رفت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه