سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یک‌صد و پنجاه و یکمین (151) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یک‌صد و پنجاه و یکمین (151) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

نشست 151 انجمن فرهنگی مهرگان
تهران ـ‌ چهارشنبه 2 دی‌ماه 1394

یکصدو پنجاه و یکمین نشست انجمن فرهنگی مهرگان با هم‌خوانی سرود «ای ایران ـ ای مرز پرگهر» در روز چهارشنبه  2 دی‌ماه 1394 از ساعت 18 رسمیت یافت. در آغاز آقای شمس خلخالی (‌نیما ) مدیر نشست،  شعر «مادر» از سروده‌های خود را پیش‌کش حاضران کردند.

سپس بانو گیتی پورفاضل به گستردگی پیرامون « حقوق بشر»‌ و ریشه‌های آن در ایران کهن و باستان سخن گفتند.

در این بخش از برنامه آقای محسن محمودی (آزادقلم)‌ شاعرملی‌سرای میهن‌مان شعر بلند خود درباره‌ی تاریخ ایران را تقدیم حاضران نمودند.

در بخش دیگر برنامه آقای سعید فیروزی درباره‌ی دیرپایی ناسیونالیسم ایرانی و نکوداشت استاد حبیب الله نوبخت، دکتر محمود افشار یزدی و دکتر محمدرضا عاملی تهرانی سخن گفتند.

سپس آقای رنجبران به انگیزه‌ی پنجم دی‌ماه سالگرد درگذشت مولانا جلال‌الدین بلخی ، سخنرانی کردند.

در این بخش از برنامه آقای محمدتقی حرآبادی شاعرنام‌آشنا و کاریکلماتوریست سرشناس میهن‌مان پس از خواندن چند کاریکلماتور، غزلی در باره‌ی «یلدا» را برای باشندگان خواندند.

در پایان آقای دکتر هوشنگ طالع، در راستای سخنان بانو گیتی پورفاضل، از « بردگی » نوین زیر نام « حقوق بشر » و قتل و کشتار و غارت و ویرانی و دربدری به نام حمایت از حقوق بشر از سوی اربابان جدید (پنج کشور دارای حق وتو در شورای امنیت ) و نیز چهارمین جشن بزرگ ایرانیان « یلدا »‌یا زایش نور و هم‌چنین ارتباط تنگاتنگ آیین کریسمس ( زایش عیسی مسیح )‌ با زایش مهر و این جشن بزرگ ایرانی ، ‌سخن گفتند.

به انگیزه‌ی «یلدا» سفره‌ای به کوشش دوشیزه سارا هوشمند از کوشندگان دیرپای انجمن فرهنگی مهرگان، گسترده شده بود.

این نشست در ساعت 20 و 30 دقیقه به پایان رفت.


عکس: حسین قنواتی

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه