سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصد و هشتاد و یکمین (182) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصد و هشتاد و یکمین (182) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن فرهنگی مهرگان
نشست 182 ـ پنج شنبه 3 آبان 1397

یکصد و هشتاد دومین نشست انجمن فرهنگی مهرگان در ساعت 45 : 17با هم‌خوانی سرود « ای ایران ، ای مرز پرگهر » رسمیت یافت. در این نشست پس از خوش‌آمدگویی سرور ارجمند خلخالی به باشندگان ، سروران گرامی ، تیرداد انصاری در باره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی« لزوم پیوند جوانان با گذشته‌ی خود از راه کتاب » ، منوچهر پیشوا ، پیرامون : « آسیب‌شناسی کتاب‌نخوانی »  ، اسماعیل کرباسیان در باره‌ی « مرگ مطبوعات » ، و استاد دکتر محمدعلی سجادیه در باره‌ی واژگان ایرانی در ژاپنی ، سخن‌راندند.

هم‌چنین در این نشست ، سروران ارجمند بانو هما ارژنگی و آقای محسن محمودی ( آزادقلم ) با توجه به روز هفتم آبان «روز کورش بزرگ»، سروده‌های خود در باره‌ی کورش‌بزرگ را پیش‌کش باشندگان نمودند و نیز سروران گرامی مهندس محمدتقی حرآبادی ، با توجه به تهدیدها موجود در باره‌ی دریای مازندران ،‌ سروده‌ی « دریای مازندران» و نیز بانو رویا جعفری، چند قطعه‌ای از سروده های میهنی خود را پیش‌کش‌کردند و هم‌چنین سرور گرامی هژیر تهرانی ، با یادی از « لایق شیرعلی » شاعر ملی‌گرای تاجیک ، شعری را که در باره‌ی « لایق » سروده بودند ، برای باشندگان خواندند.

در این نشست ، استاد محمود قاضی زاهدی ، از آخرین دست‌آور هنری خود در مجموعه‌ی چهره‌ی بزرگان ایران ، ‌از تابلوی« شهریار » شاعرملی ، رونمایی کردند و هم‌چنین مهندس ناصر نهجوی با شرح‌کوتاهی از اپرای کاوه و ضحاک ، یک قطعه سرود میهنی برای باشندگان اجرا نمودند.

در پایان سرور گرامی دکتر هوشنگ طالع با توجه به هفتم آبان روز کورش بزرگ ، به گستردگی در باره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی « فرمان کورش بزرگ » و برابر نهادن جهان امروز و جهان آن روزگاران ، ‌سخن راندند.

نشست در ساعت 45 : 20 به پایان رفت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه