سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصد و شصتمین (160) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصد و شصتمین (160) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن فرهنگی مهرگان
نشست 160 ـ چهارشنبه پنجم آبان ماه 1394
تهران ـ تالار مهرگان

یکصدو شصتمین نشست انجمن فرهنگی مهرگان بر پایه‌ی تراداد (سنت) دیرین، در ساعت 50 : 17 با هم خوانی سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» آغاز شد. آقای شمس خلخالی (نیما) با توجه به هفتم آبان «روز جهانی کوروش بزرگ»، این روز را به باشندگان شادباش گفتند و غزلی را پیش‌کش حاضران نمودند.

یکصدوشصتمین نشست انجمن مهرگان ، در راستای روز هفتم آبان « روز جهانی کورش بزرگ » قرار داشت . نخستین سخن‌رانان این نشست آقای دکتر ضیاالدین هاجری نویسنده‌ی فرهنگ ساختاری واژگان پارسی بودند که با یاد از کوروش بزرگ ، پیرامون این اثر سترگ ، با باشندگان سخن گفتند.

سخن‌رانان دیگر این نشست عبارت بودند از آقایان علی‌محمد علی‌خانی ، مسعود صفاریان و محمد حیدری که پیرامون این روز بزرگ سخن‌رانی کردند .

در این نشست آقای نهجوی چند قطعه سرود میهنی اجرا نمودند .

هم چنین بانو هما ارژنگی و آقایان یحیی خان‌محمد آذری ، هژیر تهرانی ، مهندس محمدتقی حرآبادی و نیز محسن محمودی ( آزادقلم ) در باره‌ی کوروش بزرگ شعرخوانی کردند .

در پایان آقای هوشنگ طالع ، ضمن اشاره به خاستگاه این روز که به دلیل عضویت بسیاری از برپاکنندگان آن در انجمن مهرگان ، به گونه‌ای مانند باز زنده‌سازی جشن اسفندگان ، با این انجمن پیوند دارد . هم چنین ایشان خواستار تشکیل یک کار گروه از سوی انجمن مهرگان برای پا سبرجایی روز ملی دیگر بزرگان ایران‌زمین شدند .

این نشست در ساعت 15 : 20 به پایان رفت .

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه