سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصد و چهلمین (140) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصد و چهلمین (140) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

یکصدو چهلمین نشست انجمن مهرگان روز چهارشنبه 3 دی‌ماه 1393 در تالار مهرگان برگزار گردید. برنامه از ساعت 17 و 45 دقیقه آغاز گردید و تا ساعت 20 و 30 دقیقه پایید.

 

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

 

 

یکصدو چهلمین نشست انجمن مهرگان روز چهارشنبه 3 دی‌ماه 1393 در تالار مهرگان برگزار گردید. برنامه از ساعت 17 و 45 دقیقه آغاز گردید و تا ساعت 20 و 30 دقیقه پایید.

 

نشست با هم‌خوانی سرود «ای ایران» آغاز گردید و سپس آقای شمس خلخالی مدیریت جلسه ضمن خوش‌آمدگویی و نکوداشت شادروان رسام عرب زاده، شعر «پرنیان» را که برای ایشان سروده بودند، برای باشندگان خواندند.

 

 

سخن‌رانی نخست این نشست آقای فرشیدراد بودند که با تاکید بر ایرانی بودن نام «‌یلدا» پیرامون این جشن بزرگ که یکی از 4 جشن بزرگ ایرانیان می‌باشد، به گستردگی سخن گفتند.

 

 

 

سپس استاد محمود قاضی زاهدی از تابلوی «بابک خرم‌دین» رونمایی کردند. استاد دست اندرکار کشیدن تابلو از بزرگان ایران زمین هستند و این کار را با چهره‌ی دکتر مصدق آغاز کرده‌اند و تا کنون 12 تن از بزرگان این سرزمین را به تصویر کشیده‌اند. ایشان همه‌ی این تابلو‌ها را در انجمن مهرگان رونمایی کرده‌اند.

 

 

 

 

در این بخش از برنامه، بانو خدیجه کریمی یکی از ضرب المثل‌های معروف فارسی را برای باشندگان بازگو کردند.

 

 

آن‌گاه آقای ناصر نهجوی یک قطعه سرود میهنی اجرا کردند.

 

 

 

آن‌گاه بانو توران شهریاری به انگیزه‌ی پنجم دی‌ماه روز درگذشت اشو زرتشت، سروده‌ای را پیش‌کش باشندگان نمودند.

 

سخن‌ران دیگر برنامه بانو گیتی پورفاضل بودند که در باره‌ی غائله‌ی آذربایجان سخن گفتند. این سخن‌رانی قرار بود که در مراسم 21 آذر روز نجات آذربایجان (‌گریز اهریمن )‌ انجام شود که به دلیل فشردگی برنامه، به این روز موکول گردیده بود.

 

 

سپس آقای کاظم سلطانی پیرامون فیلم نامه‌ی «عقابی بر فراز قفقاز» که به تازگی در باره‌ی مبارزات شیخ شمل داغستانی منتشر کرده‌اند، سخن گفتند.

 

 

آن‌گاه آقای دکتر محمدعلی سجادیه از یاران پیش‌گام انجمن که با وجود ناراحتی جسمی در نشست‌های مهرگان شرکت می‌کنند، دو قطعه شعر در پیوند با 21 آذر ( روزنجات آذربایجان ) برای حاضران خواندند.

 

 

در بخش دیگر برنامه آقای مهندس محمدتقی حرآبادی ضمن خواندن چند کاریکلماتور که با پسند حاضران روبرو گردید ایشان هم چنین،‌ چکامه‌ای میهنی برای باشندگان خواندند.

 

 

 

 

سپس آقای مسعود صفاریان با سرخط «چند ادعا» سخن‌رانی کردند. به دنبال ایشان، آقایان پاییزی و حسین قنواتی شعرخوانی کردند. هم‌چنین مدیر برنامه نیز به عنوان شعرپایانی برنامه «فغان بال هنر» را برای باشندگان خواندند.

 

 

در پایان، آقای هوشنگ طالع دبیر انجمن مهرگان، با تاکید برایرانی بودن واژه‌ی یلدا، به برپایی این جشن با گستره‌ی بیش‌تری در سرزمین‌های افغانستان و تاجیکستان اشاره کردند.

 

ایشان باخواندن شعری از هم‌میهن جدا افتاده نجیب بارور «من خراسانیم...»، به بانگ وحدت‌خواهی که از همه‌ی سرزمین‌های جداشده به گوش می‌رسد اشاره کردند و حرکت پیاده‌ی یک میلیون و چهارصد‌هزارتن ایرانی را درچهلم شهادت امام حسین (ع)، رخدادی تاریخی در راستای پیوند سرزمین میان‌رودان ( دل ایرانشهر ) با دیگر سرزمین‌های ایرانی‌نشین خواند.

 

 

این نشست در ساعت 20 و 30 دقیقه به پایان رسید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه