سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصدوچهل وسومین (143) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصدوچهل وسومین (143) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

یکصدوچهل و سومین نشست انجمن مهرگان روز چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه 1349 در تالار مهرگان برگزار گردید. نشست با «هم‌خوانی» سرود ای ایران آغازشد و پس از آن آقای شمس‌خلخالی مدیر جلسه گفت:
«چنان که دوستان آگاهی دارند، یار دیرین این انجمن سرور گرامی منوچهر تیمسار در گذشتند. ایشان به دلیل بیماری در نشست های اخیر انجمن حضور نداشتند. از این رو،‌ در این نشست انجمن مهرگان، ویژه برنامه‌ای با حضور همسر گرامی و فرزندان و دیگر بستگان ایشان، در قالب برنامه‌ی عادی انجمن اجرا خواهدشد. یادشان گرامی است و روانشان به سپنتا‌مینو.

در ویژه برنامه‌ی گرامی‌داشت منوچهر تیمسار، فرزند ایشان آقای کاوه تیمسار، در باره زندگی پدرشان سخن گفتند و سپس دکتر هوشنگ طالع، شخصیت سیاسی ـ اجتماعی منوچهر تیمسار و کوشش‌های پی‌گیر ایشان را در مبارزات ملی‌شدن صنایع نفت در سرتاسر کشور به پیشوایی دکتر محمد مصدق، یاد‌اوری کردند.

سپس برنامه‌ی عادی انجمن با غزلی از آقای شمس پی‌گرفته شد. در این نشست، به ترتیب بانو هما ارژنگی با تجلیل از شادروان منوچهر تیمسار و مهندس محمدتقی حرآبادی و حسین پاییزی شعرخوانی کردند و آقایان هژیر تهرانی و مسعود صفاریان سخنران نشست بودند. هم چنین بانو خدیجه کریمی چند ضرب المثل ایرانی را بازگو کردند.

با غزلی از آقای شمس، نشست با سخنان دکتر هوشنگ طالع پیرامون چهار موضوع زیر پایان گرفت:

1- یکصدمین سالگرد نسل‌کشی هم‌خانمان و هم‌میهنان ارمنی در 24 آوریل 1915 ( 4 اردیبهشت 1284 )
2- معلم اول ناسیونالیسم ایران دکتر محمدرضا عاملی تهران (18 اردیبهشت‌ماه 1358)
3 - 24 اردیبهشت 1349 گزارش دولت وقت به مجلس شورای‌ملی در باره‌ی بحرین و تاکید براین مساله که بر پایه‌ی قانون اساسی مشروطیت، ‌هنوز بحرین بخشی از خاک ایران است.
4- 29 اردیبهشت زادروز دکتر محمد مصدق پیشوای ملت و مردم ایران در مبارزات ملی‌شدن صنایع نفت در سرتاسر کشور.

این نشست که در ساعت 17 و 45 دقیقه آغاز شده بود در ساعت 20 به پایان رسید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه