سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصد و هشتاد و سومین (183) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصد و هشتاد و سومین (183) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن فرهنگی مهرگان
نشست 183 ـ پنج شنبه یکم آذرماه 1307

نشست در ساعت 17 و 40 دقیقه با هم‌خوانی سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» آغازشد. سپس آقای شمس خلخالی که مدیریت نشست را به عهده داشتند، با غزلی، به حاضران خوش‌آمد گفتند.

در این نشست، آقایان تیرداد انصاری ( میهن‌پرستی و خویش‌کاری فردی )، محسن پاکروان ( بیشینه‌ی واژگان عربی، دارای ریشه‌ی فارسی هستند )، منوچهر پیشوا ( با تکیه برگذشته، به آینده بنگریم ) و محمد رسولی ( خرد در شاهنامه )، سخن‌رانی کردند.

هم‌چنین، بانوان : رویا جعفری ( چند رباعی )، نادره بدیعی ( از تبارِ فروغ مهر ) و هما ارژنگی ( اصفهان )، شعرخوانی نمودند.

افزون بر آن، آقای مهندس ناصر نهجوی، یک سرود میهنی برای باشندگان اجرا کردند و نیز آقای محمود قاضی زاهدی از تابلوی فیروز نادری، پرده برداری کردند .

در پایان آقای دکتر هوشنگ طالع، با اشاره به جشن‌های یکصدمین سالگرد پایان نبرد یکم جهانی در اروپا، یادآورشدند که با وجود اعلان بی‌طرفی ایران در جنگ یکم جهانی از سوی دولت ایران، در اثر اشغال ایران از سوی امپراتوری‌های روس، انگلیس و عثمانی ( به پشتیبانی امپراتوری آلمان )، نیمی از جمعیت ایران در اثر عملیات جنگی، بیماری و قحطی ایجاد شده جان‌باختند و تا کنون در این یکصد سال، دولت‌های قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی، هیچ اقدامی در راستای محکومیت متجاوزان و باز پس‌گیری غرامت زیان‌های وارده به کشور و مردم و ملت ایران، به عمل نیاورده‌اند .

یکصدو هشتاد و سومین نشست انجمن مهرگان در ساعت 30 : 20 به پایان رفت .

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه